Lavelii skrev 2014-06-30 17:27:49 följande:
Hej tjejer!
Ser att tråden är gammal... Ville ändå fylla på och se om någon av er finns kvar.
Jag har också sedan jag slutade på mina p piller (och vill bli gravid) fått mellanblödningar/spottings/tidig mens (?!) under mina hittills två cykler sedan p piller. Den sista mellanblödningen eller vad jag ska kalla den höll på från ca 1 vecka efter ÄL och fram till dagen innan beräknad mens. Nästan en hel vecka alltså. Men sedan kom ingen "beräknad mens".
Blödningarna var inte heller som mensblödningar...så jag vet inte vad jag ska tro. Hade varken mensvärk eller lika rikliga blödningar även om blödningarna vid något tillfälle var rikliga. Men blödningarna kändes tunnare på något viss...
Säkerligen är det en rubbning från p pillerna...tar ju tid innan det stabiliserar sig har jag hört... Men har ändå ringt gyn och ska dit nästa vecka och kolla. Frågade BM om hon tyckte att jag skulle göra ett grav test ifall inte min "riktiga" mens kom som beräknat (nu helgen som gick då) och hon sa att det inte skadar att göra det. Men jag vet inte. Känner mig nog inte gravid haha... även om jag innerligt hoppas hoppas!
Vad tror ni att det kan vara? För tidig mens eller? Just nu tänker jag på det som mens...men det gör att min cykel inkl fertilitetsprognos ser helt märklig ut i mensappen jag har haha... :-/ Har tidigare alltid haft regelbunden cykel. Och gick inte på piller mer än 8-9 månader. Onödigt egentligen!!
Hursom... kul att höra att det ändå tog sig för dig Lyckan 382, trots dina blödningar.
Tog det alltså under en månad där du hade de blödningarna eller??
Hej! Jäkla kroppar alltså, man vet ju inte vad man ska tro! Jag tycker definitivt du ska ta ett graviditetstest - en del blöder ju non-stop i tidig graviditet. Eller så jävlas kroppen och psyket... I vart fall tror jag inte att chansen att bli gravid påverkas av blödningarna, inte av historierna här att döma iaf. Jag kommer inte ihåg om jag hade sådana blödningar i december, månaden innan försöket som tog sig men jag blödde inte därefter och innan beräknad mens iaf - ingen sk nidationsblödning eller så. Gud, det känns som igår jag skrev den här tråden men min bebis är nu 9 månader, tiden går så fort! Hoppas ni lyckas snart. Lycka till!