• unki

Hur hinner ni/ orkar ni med allt?

Jag känner igen det där. Upplever det också som att den mesta tiden går åt till jobb och den lediga tiden går åt till att återhämta sig och göra det man inte hinner med när man jobbar. Jag tror man måste försöka ordna livet så att man kan leva mer som man vill, bo nära jobbet och minimera utgifterna t.ex. Men det är ju lättare sagt än gjort.. Jag har inte lyckats än så länge iaf.  Flört
    Jag har 1,5 mil till jobbet, jobbar nätter heltid nu och det är verkligen inget som passar mig har jag märkt efter 2 månader, blir just jobba, äta, sova och promenera med hundarna under jobbperioderna och sova och ha dåligt samvete för att jag inte orkar få något gjort när jag är ledig.. Inget som håller i längden alltså. Men det är bara ett vikariat och bara en månad till med heltid, sen en månad med ca 80% och sen får vi se vad det blir efter det.

Men jag tror som sagt det handlar om att försöka ordna det så att man trivs, ett jobb som man trivs med är jätteviktigt! Sen underlättar det ju att ha nära till jobbet och en lön som räcker även om man inte jobbar heltid om man nu inte vill det.

Svar på tråden Hur hinner ni/ orkar ni med allt?