Hur hinner ni/ orkar ni med allt?
TS! Din beskrivning är precis som om jag skrivit den själv. EXAKT så ser mitt liv ut, även vad gäller tiderna. Dock har jag ett annat yrke. Jag är också sambo utan barn. Vi brukar ställa denna fråga ofta när vi lägger oss. Hur gör alla andra?? Är vi för ambitiösa? Lagar alla middag varje dag? Eller ska vi vara stolta över att vi ändå äter "rikig" lagad mat och får lunchlåda varje dag.
Här om dagen funderade jag seriöst på att göra någon större undersökning bland vänner och bekanta, kanske genom facebook, vad gäller tider, vanor m.m. Det hade vart ett perfekt skolarbete annars, kanske man kan få någon på gymnasiet att göra det.
Appropå skolan så är det många gånger som jag faktiskt längtar tillbaka till den tiden, det kändes som man hade mer tid då, trots ett ambitiöst pluggande.
Under det senaste året så har jag varit med i en undersökning om jobb, där jag har blivit uppringd med jämna mellanrum och fått svara på standrad frågor. VARJE gång har jag sagt att jag hellre vill ha 6 timmars arbetsdag eller en 4 dagars arbetsvecka. Man kan ju hoppas att det ger något i alla fall. Tyvärr blir det väl inte verklighet förrän man själv har pensionerat sig.
Jag håller med om, och har själv tänkt, att det borde vara "lösningen" på arbetslösheten också. Jag tror också att det borde gå på ett ut, kostnadsmässigt, vad gäller arbetslösheten, sjukskrivningar m.m. Eller jag vill i alla fall tro det...