• Anonym

Hur hinner ni/ orkar ni med allt?

Jag jobbar ungefär 30h/v och har bara 10min till jobbet, eftersom jag jobbar en del kvällar och helger får jag ut lön som att jag jobbar över 40h/v.

Jag har inga barn, men om/när jag får barn tror jag det kommer funka bra. Min sambo jobbar vanliga kontorstider, så det kommer inte bli problem med barnomsorg. Flera föräldrar på mitt jobb har gått ner i arbetstid och är nöjda med det.

Men jobba 9h (8h plus lunch) och dessutom ha 3h resväg per dag?
    Nja, så blir det nog svettigt att hinna med att sköta ett hem, träna och ändå ha tid för ett barn... Jag hade inte heller fixat det tror jag :)

• Anonym
    Loriyana skrev 2013-02-06 08:05:04 följande:
    Sedan så kanske sociala kontakter tröttar ut dig? Det finns två slags människor, de som FÅR energi av att vara social med andra och så finns de de som DRÄNERAS av energi av social kontakt med andra. Jag älskar människor och jag tycker definitivt om att träffa folk, MEN det dränerar mig på energi. Har upptäckt att detta faktiskt är vanligare än vad man tror. I mitt jobb ingår det en hel del social kontakt, så det är rätt naturligt att jag är trött efter en arbetsdag.  

Det där känner jag igen!
    Jag tycker att helgen är bortkastad om den varit fylld av sociala interaktioner, då har jag ändå inte hunnit vila upp mig! Spelar ingen roll om jag sitter och spelar sällskapsspel med tre vänner, det är jättetrevligt men tröttar ut mig och känns därför lite som ett arbete :)
  • Anonym

Ts, jag känner igen din situation från innan jag fick barn, men nu när jag har barn så hinner jag faktiskt MER

Vi går upp 6, 07.20 lämnar jag på dagis och åker till jobbet. 8 börjar jag jobba. Jag tränar på arbetstid 3 timmar i veckan och tar bara en halvtimmes lunch för att kunna börja jobba 8 i stället för 7.30. Jag har flyttat närmare jobbet också (bodde tidigare så jag hade en timmes bilresa enkel väg varje dag).

Jag lämnar jobbet klockan 15.30 måndag, onsdag, fredag. Tisdag och torsdag åker min mamma och hämtar barn på dagis och jag jobbar fram till 19 (för att få ihop mer flextid). På helgen tränar jag oftast ett 3-timmarspass när barnen är hos mormor/kusinerna.

De dagar vi är hemma till 16 brukar jag  leka med barnen och jag lagar mat som jag sedan gör matlådor av till resten av veckan.

Så jag jobbar heltid, tränar 6 timmar i veckan och är ensam med två barn. Men man måste vara sjukt diciplinerad för att få det att gå ihop.

Svar på tråden Hur hinner ni/ orkar ni med allt?