Vinterankan skrev 2012-11-03 19:01:32 följande:
Jag kör zumba hemma framför xboxen. Tycker det är bra för mina dåliga leder att det inte är så mycket hoppande. Jag har tränat väldigt mycket hela livet och vad jag känner om zumban är väl att det kan nog ge en del kondis och det bränner en del energi, men om man är ute efter att forma kroppen och få muskler så får man komplettera med lite styrketräning också.
Mm.. Jag kan tänka mig att det ger bra kondis och bränner energi, och att man gör det på ett roligt sätt känner jag :) Jag har besökt en dansstudio 2 gånger, men nu är det ca 6 veckor sedan jag var där sist, har varit förkyld och haft annat som kommit i vägen, men nu ska jag bannemej ta mig i kragen och köra igång på allvar, tänker jag. Jag köpte 2 DVD-skivor med Zumba fitness, jag har tittat på dem lite grann, men jag tror att det nog kanske ger mig mer att åka iväg och träna tillsammans med andra, det känns mer motiverande :) Jag testade Zumba Gold en gång, vilket skulle vara en bra variant för personer som inte klarar av hopp, gravida, nyblivna mammor m.m. och så testade jag Zumba fitness en gång, men det var alldeles för högt tempo för mig att börja med kände jag, det får bli ett steg nummer 2 sen när/om jag fått upp flåset :D