• Anonym (Va?)

Händer det nåt med tjejer när de fått barn?

Jag är 40 och hon 38. Två småbarn. 

Som man har man behov, en sexualdrift, som man behöver få utlopp för regelbundet. Får inte jag sex regelbundet blir jag sur, deppig och inte kul att ha att göra med. Och att sexa med sig själv är ungefär lika kul som att borsta tänderna.

Anledningarna för henne att "slippa" är många: trött, sjuk, ont i huvudet, "det är sent", "ska upp tidigt imorrn", stressad, mår dåligt osv osv. Oftast kommer ursäkten redan INNAN jag ens försökt nåt, så hon häver alltså ur sig det här för att helt ta udden av det hele ens innan jag gjort ett närmande.Jag vet vad det där betyder i klarspråk: "Hands off". Det har gått så långt att jag knappt får ta i henne längre (!?)

Ganska värdelöst alltså. Har försökt ta upp saken vid upprepade tillfällen, frågat om det är nåt fel på mig eller något vi kan försöka rätta till, med resultatet att hon bara blir sur och lägger skulden på mig. Hon hittar på nåt helt annat som jag är dålig på och talar hellre om det, som att det har med den här saken att göra.

Ofta kan det gå uppåt 2v (eller mer) mellan tillfällena vi har sex. De få gånger vi har sex brukar inte bli några utdragna sessioner. Peta lite här och jucka lite där, sen är det klart och in i duschen. Inte så ball, men jag kan nöja mig med det. Hon tycker också det är helt ok, verkar inte vara någon större uppoffring för henne. Jag behöver emellertid sex flera gånger/vecka, eller åtminstone någon som kliar mig på ryggen eller bara vill vara nära.

Vad skall jag göra? Jag behöver sex, men att vara otrogen lockar inte. Jag älskar mina barn och henne också faktist, men mitt tålamod börjar tryta......

Hur man vara så förbannat "okåt". Har tjejer noll sexualdrift sen de fått barn? Har hon någon annan?

• Svar på tråden Händer det nåt med tjejer när de fått barn?
  • Jodyanna

Nu har jag inte fött barn än, men jag vet av egen erfarenhet att när jag är svintrött, mycket på jobbet och ja alltmänt nere så tänker jag inte på sex. Men när då min man kåtar upp mig och vi har sex så mår jag så mycket bättre efter.
    Kanske du kan visa mer fysisk när du vill ha sex och när du inte vill ha sex, pussa och sånt där utan någon anledning så kanske hennes lust dyker upp igen :) 

• Anonym (L)

Ja, det händer något. Man får ett litet barn att ta hand om och det kan sannerligen ta på krafterna. Dessutom ändras ju fokus då barnen av naturliga skäl blir första prioritet (efter en själv t.o.m.)

• Anonym (Va?)
    Jodyanna skrev 2012-11-03 21:09:56 följande:
     Nu har jag inte fött barn än, men jag vet av egen erfarenhet att när jag är svintrött, mycket på jobbet och ja alltmänt nere så tänker jag inte på sex. Men när då min man kåtar upp mig och vi har sex så mår jag så mycket bättre efter.
    Kanske du kan visa mer fysisk när du vill ha sex och när du inte vill ha sex, pussa och sånt där utan någon anledning så kanske hennes lust dyker upp igen :) 
    Senaste barnet kom för 1.5 år sedan, så nu börjar orken sakta komma tillbaka. Vi får sova hela nätterna osv.
    Så visst finns det både utrymme och ork för sex. Om man vill.

Hon "vet" att så fort jag är mer fysisk så vill jag ha sex. Så är det inte alls, men det får ju motsatt effekt. Jag tapapr ju dessutom sugen av att ständigt bli avvisad. Det är inte direkt så att hon hoppar på mig. Tror det hände en gång för typ 6 år sedan senast.

Det bästa vore att helt enkelt hoppa på henne när hon minst anar så at thon inte har tid at tkomma med massa ursäkter..... 
  • Anonym (L)
    Anonym (Va?) skrev 2012-11-03 21:17:05 följande:
    Senaste barnet kom för 1.5 år sedan, så nu börjar orken sakta komma tillbaka. Vi får sova hela nätterna osv.
    Så visst finns det både utrymme och ork för sex. Om man vill.

Hon "vet" att så fort jag är mer fysisk så vill jag ha sex. Så är det inte alls, men det får ju motsatt effekt. Jag tapapr ju dessutom sugen av att ständigt bli avvisad. Det är inte direkt så att hon hoppar på mig. Tror det hände en gång för typ 6 år sedan senast.

Det bästa vore att helt enkelt hoppa på henne när hon minst anar så at thon inte har tid at tkomma med massa ursäkter..... 
    Att orken "så sakta börjar komma tillbaka" är ju inte precis detsamma som att allt är som innan barnen kom.

Jag kom förresten på en annan sak som förändras när man får barn. Innan barnen så är sex ett sätt att få fysisk närhet av en annan människa, men har man småbarn så får man närmast en överdos av närhet. Iaf när man ammar så kan man verkligen känna att ens kropp inte tillhör en själv ens en gång, utan att den bara är där för barnets skull. Då längtar man inte direkt efter att någon ska komma och ta på en...
  • Jodyanna

Ja det kan man ju testa, men att hoppa på någon som inte alls är sugen kan ju sluta riktigt illa också tyvärr :P
    Men tänd ljus i sovrummet, massage ja försök lite. Förstår dig att det är hemskt att bli avvisad hela tiden, men känner sig rätt oönskad tillslut...

• Jenny 102

Jag har 3 barn, den minsta är 8 månader. Min lust går upp och ner, men är så fruktansvärt trött på kvällarna och är mer sugen på morgon/dag men då jobbar han.
    Vår lilla sover inte hela nätter, vaknar 2-3 ggr per natt och ska ha napp osv. Det tar så sjukt mkt på mina krafter och det tar tid att komma tillbaka i ett bra sömnmönster.
    Har du försökt ta upp detta med henne och vad säger hon då?  

• Anonym (Va?)

Jag har precis lika fullt upp med barnen som hon, även om det börjar bli enklare.
    Det finns som sagt utrymme för umgänge och att trots detta gång på gång bli avvisad i ett förhållande känns inget vidare. Dels är det trist att bli avvisad, och dels är det frustrerande att inte få ha sex.

För mig är sex, om än inte allt, ganska fundamentalt i ett förhållande. Det är en drift man (jag) har som jag inte kan åsidosättas. Önskar jag kunde det. Verkar finnas de som klarar sig helt utan. Vad mycket enklare det vore.

Det är inte direkt några höga krav som avancerade utdragna sexlekar med andra par jag eftersöker (det vore iofs också spännande), bara lite vanligt svenssonsex. 

• Jenny 102

Hur mkt hjälper du till hemma? Jobbar hon?
    Får jag göra allt här hemma vilket jag gör nu när jag är hemma så tar all min energi slut, men om han hjälper till med tex disk, tvätt osv så blir jag gladare vilket gör att jag får lust helt enkelt. När mannen hjälper till hemma så är det en öppning till förspelet ;) Säger dom iaf!! 

• Jenny 102

Ja några avancerade lekar har man inte tid med men som du säger, svenssonsex!! Det räcker ju oftast för att
    få utlopp för sina behov. Jag är lika som dig, blir grinig och irriterad om det går för lång tid emellan! 

• Cornellia

Vår son är 14 månader och för mig finns inte en chans i helvetet att jag väljer sex framför sova.

Dom gånger jag VILL ha sex är när det inte finns nått annat som stör, tex så ska allt gärna vara fixat hemma, fräscha sängkläder, tid till att ha sex utan att tänka på att man ska upp tidigt imorgon, och utan att behöva tänka på allt som man borde hinna med innan man stupar i säng.

Jag har inte haft någon som helst önskan att ha sex det senaste året. Och skulle sonen somna tidigt någon kväll, allt var klart här hemma och jag kände mig hyfsat utvilad, då skulle nog mina hobbyprojekt, mina böcker och tv:n hamna före på listan av saker jag vill göra men inte hinner.

Svar på tråden Händer det nåt med tjejer när de fått barn?