• Planerar smått 14

Killar, kan ni svara på en fråga

Jag hittade en tråd här på sex och samlvenad från långt tillbaks i tiden och känner mig helt lost. Det handlar om att män kan få orgasm utan att få utlösning samtidigt likaväl för utlösning utan orgasm.
    Är det så?

Jag har i alla tider trott att när man får utlösning så får han samtidigt orgasm, att det är samma sak så att säga.

Hur är det egentligen?

Är det två helt skilda saker? Kan du få orgasm utan att få utlösning och kan du få utlösning utan orgasm?
    Hur sjutton kan ni då få utlösning utan orgasm?

Ja jag är helt lost så förklara gärna.

• Svar på tråden Killar, kan ni svara på en fråga
  • Anonym (Kille)

Man kan få orgasm utan att få utlösning, det finns ''trix''

Man ska - när man känner att man håller på att komma - hålla sig för och ''trycka emot'' precis som när man kissar och då med tränings sägs det att man kan mothålla utlösningen men ändå få orgasmen.

Jag prövade igår första gången men det funkade inte, kunde inte hålla emot :P Men ska testa igen. Men det funkar absolut 

• SubjektetPerspektivet

Jodå det är möjligt, hänt några gånger

• Planerar smått 14
    Anonym (Kille) skrev 2012-11-03 22:04:45 följande:
    Man kan få orgasm utan att få utlösning, det finns ''trix''

Man ska - när man känner att man håller på att komma - hålla sig för och ''trycka emot'' precis som när man kissar och då med tränings sägs det att man kan mothålla utlösningen men ändå få orgasmen.

Jag prövade igår första gången men det funkade inte, kunde inte hålla emot :P Men ska testa igen. Men det funkar absolut 

Så det finns alltså män som kommer men inte får utlösning? Konstigt att man inte fick veta det på skolans korta sexualundervisning.

Har aldrig vart med om det utan trott att utebliven utlösning är samma sak som ingen orgasm för killen.
  • Planerar smått 14
    SubjektetPerspektivet skrev 2012-11-03 22:10:09 följande:
    Jodå det är möjligt, hänt några gånger

Gör du det medvetet eller är det slumpen som avgör?
  • Anonym (Kille)
    Planerar smått 14 skrev 2012-11-03 22:10:54 följande:

Så det finns alltså män som kommer men inte får utlösning? Konstigt att man inte fick veta det på skolans korta sexualundervisning.

Har aldrig vart med om det utan trott att utebliven utlösning är samma sak som ingen orgasm för killen.
    Ja det finns.  Läs mer på rfsu's hemsida

Orgasm och utlösning

Orgasm och utlösning (ejakulation) är två skilda fenomen även om de många gånger kommer samtidigt. Både kvinnor och män kan få utlösning och det sker genom att körtlar trycker ut vätska genom urinröret. Man kan få orgasm utan utlösning och utlösning utan orgasm. Utlösningen är själva utstötningen av vätska medan orgasmen handlar mer om den sköna känslan. Gemensamt för orgasmer är att kroppen reagerar genom ökad puls, muskelsammandragningar i underlivet, förhöjt blodtryck och en snabbare andhämtning. Utlösning börjar man få i samband med puberteten.

• Papito

Finns jättemånga, även killar, som tror att det är samma sak men det är det givetvis inte. En kille kan lätt få utlösning utan orgasm.

• Ernst Hugo

Är det väldigt het passion som resulterar i en snabbis kan man spruta utan att få orgasm.

Har man haft en lååång natt med passion så kan till slut bläcket i pennan ta slut men man kan ändå få orgasm 

Lite så...    

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Planerar smått 14
    Anonym (Kille) skrev 2012-11-03 22:14:04 följande:
    Ja det finns.  Läs mer på rfsu's hemsida

Orgasm och utlösning

Orgasm och utlösning (ejakulation) är två skilda fenomen även om de många gånger kommer samtidigt. Både kvinnor och män kan få utlösning och det sker genom att körtlar trycker ut vätska genom urinröret. Man kan få orgasm utan utlösning och utlösning utan orgasm. Utlösningen är själva utstötningen av vätska medan orgasmen handlar mer om den sköna känslan. Gemensamt för orgasmer är att kroppen reagerar genom ökad puls, muskelsammandragningar i underlivet, förhöjt blodtryck och en snabbare andhämtning. Utlösning börjar man få i samband med puberteten.

Konstigt att man aldrig fått information om det.
    Känns det inte lika skönt då att bara få utlösning utan orgasm? Känns det liksom lika skönt? Kan jag som kvinna påverka om mannen ska få orgasm eller utlösning?

Ursäkta skitdumma frågor men jag blev helt ställd när jag hittade en äldre tråd om det.
  • Anonym

Utan att veta så vill jag nog hävda att ejakulation och orgasmen hör ihop, när min man får orgasm så kommer det även sperma, alltid!

• Planerar smått 14
    Ernst Hugo skrev 2012-11-03 22:19:07 följande:
    Är det väldigt het passion som resulterar i en snabbis kan man spruta utan att få orgasm.

Har man haft en lååång natt med passion så kan till slut bläcket i pennan ta slut men man kan ändå få orgasm 

Lite så...    

Ha ha, tack för en störtskön förklaring, nu hänger jag med
Svar på tråden Killar, kan ni svara på en fråga