• Anonym (Envis)

Hon startar aldrig sexet/förspelet! Är etta vanligt och vad beror det på?

Hej! Vi har varit ett par i ca 3 år nu. Jag är 31 & hon 34. Vi hade mycket sex i början tills vi fick barn, (även under graviditeten). Vi älskar varandra mycket och hon har friat till mig. Nu till saken. Hon startar aldrig sexet! Jag tycker att det skall var lika för båda ibland jag och ibland hon? Känner hon för sex så skall hon väl visa och göra något åt det tycker jag . Under graviditeten var det ända gången under vår tid tillsammans som hon tagit på mig och min penis innan jag tagit på henne. Detta var på nätterna när jag sov! Skönt förvisso. Jag känner mig otroligt osexig och det upplevs för mig att hon inte tänder på mig. Lättast för mig att få sex är att krypa in under täcket vid fotänden och slicka henne.... Detta gillas :) av båda. 69:an gör hon väldig gärna med. Hon går dessvärre aldrig ner på mig först... Hade velat se henne i ögonen någon gång när hon suger. Se att hon försöker tända mig rejält! Blir sällan riktigt tänd av att alltid jag skall gå ner på henne eller ta initiativet. Vad skall jag göra för att hon skall ta på mig mer? Någon som varit med om samma sak, hur gjorde ni i såfall? Några tjejer som känner igen sig? Har tagit upp det med henne många gånger, men vill inte pressa henne. Några gånger har jag försökt "vänta ut" henne... Det tog då 1-2 mån innan jag gav upp. Väldigt svårt att vänta längre då jag gärna har sex 1-7 ggr/veckan. Vi har sex kanske 2-4 ggr i mån nu efter graviditeten som tog slut för 1-2 år sedan. Väldigt lite tycker båda. Hon erkänner att hon fått minskad lust. Vad kan jag göra för att hjälpa henne? Väntar tålmodigt !!!

• Svar på tråden Hon startar aldrig sexet/förspelet! Är etta vanligt och vad beror det på?
  • Anonym (inte heller)

Jag är tjej och jag gillar inte heller att ta initiativ. Just av den anledningen att jag inte vet hur jag ska börja. Jag tycker det är pinsamt och är rädd för att få nobben.

Jag är liksom inte trygg i mig själv och trots att jag varit tillsammans ganska länge med min sambo så vågar jag ändå inte.

Vi har pratat om detta och jag förstår hans känslor. Han känner sig precis som du gör, oattraktiv. Men det grundar sig inte alls i det. Jag tänder på honom och tycker han är väldigt attraktiv. Men jag finner det väldigt skämmigt att ta första steget. Speciellt om det är ljust så han kan se mig.

Jag har ingen aning om hur jag ska börja och som sagt så är jag enormt rädd för att han inte ska vara sugen och ge en nobben.

Försök prata med henne. Se hur hon ser på saken och försök komma fram till en lösning tillsammans.

Det som är med min sambo och mig också är att jag är morgonpigg och han är nattuggla. Han vill ofta ha sex på kvällen och då är jag ofta trött=inte sugen/orkar inte och jag vill ofta ha sex på morgonen och då är han trött och seg.

• Grrretchen

Några reflektioner:

Ni har alltså ett barn som är 1-2 år. Hur går läggningarna till? Om det är din sambo som lägger barnet och läggningarna drar ut på tiden och är jobbiga kanske hon inte känner sig som en het älskarinna timmarna därefter. Särskilt inte om barnet vaknar lätt.

Är barnet på dagis, har hon börjar jobba, delar ni på hushållsarbetet? Kan det vara så att hon känner sig så trött och utsjasad att sex inte är prio ett när hon får en stund över?

Har ni pratat om hur hon känner sig efter förlossningen i underlivet? Det är jättevanligt med torra slemhinnor, att det inte känns helt hundra där nere på olika sätt.

• Anonym (Envis)
    Anonym (inte heller) skrev 2012-11-04 11:04:47 följande:
    Jag är tjej och jag gillar inte heller att ta initiativ. Just av den anledningen att jag inte vet hur jag ska börja. Jag tycker det är pinsamt och är rädd för att få nobben. Jag är liksom inte trygg i mig själv och trots att jag varit tillsammans ganska länge med min sambo så vågar jag ändå inte. Vi har pratat om detta och jag förstår hans känslor. Han känner sig precis som du gör, oattraktiv. Men det grundar sig inte alls i det. Jag tänder på honom och tycker han är väldigt attraktiv. Men jag finner det väldigt skämmigt att ta första steget. Speciellt om det är ljust så han kan se mig. Jag har ingen aning om hur jag ska börja och som sagt så är jag enormt rädd för att han inte ska vara sugen och ge en nobben. Försök prata med henne. Se hur hon ser på saken och försök komma fram till en lösning tillsammans. Det som är med min sambo och mig också är att jag är morgonpigg och han är nattuggla. Han vill ofta ha sex på kvällen och då är jag ofta trött=inte sugen/orkar inte och jag vill ofta ha sex på morgonen och då är han trött och seg.

Tack för ditt svar! Mitt första inlägg vet inte riktigt hur allting fungerar än... Jag är väldigt vilsen just nu. Jag misstänker att det är så hon känner, alltså som dig. Kan bara inte tro det riktigt då hon är så himla trygg i sig själv och självsäker. (tror jag) Vi är båda uppe lite sent och det finns "utrymme" för att mysa eller ha sex. Jag får ta upp det med henne på något sätt. Lite svårt bara... Hon gillar inte att ta upp dessa saker. Hon blir ofta väldigt kort och surig. Barnet sover vid 20 senast. De andra 2 barnen har jag 50%(varannan vecka). Måste bli en ändring då jag också är rädd för att få nobben. Händer ju en del... Känns inte så kul. Ger upp till slut och inväntar henne. Efter några veckor försöker man igen. Ibland går det och ibland inte.
  • Anonym (Envis)
    Grrretchen skrev 2012-11-04 12:01:02 följande:
    Några reflektioner: Ni har alltså ett barn som är 1-2 år. Hur går läggningarna till? Om det är din sambo som lägger barnet och läggningarna drar ut på tiden och är jobbiga kanske hon inte känner sig som en het älskarinna timmarna därefter. Särskilt inte om barnet vaknar lätt. Är barnet på dagis, har hon börjar jobba, delar ni på hushållsarbetet? Kan det vara så att hon känner sig så trött och utsjasad att sex inte är prio ett när hon får en stund över? Har ni pratat om hur hon känner sig efter förlossningen i underlivet? Det är jättevanligt med torra slemhinnor, att det inte känns helt hundra där nere på olika sätt.

Hej! Läggningarna delar vi på. Jobbar heltid båda två. Jag lite mer. Jag hämtar och lämnar alla på morgon och efter jobb. Barn och sambo. Hushållet delar vi på så bra det går. Vi har våra olika roller. Hon lagar mat och vi delar på läxläsning.vjag underhåller barnet när hon lagar mat. Allt går i ett...! Vid 20-21 har vi egentid. Somnar vid 23-24. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra merendels att ta och känna på henne. Har alltid någon hand på hennes lår, mage eller nån slags beröring. Sedan hon tar på mig. Jag vet att hon inte känner sig super sexig och att hon gör sitt bästa. Men detta har hållet på sedan vi träffades... Sen dag 1.
  • Anonym (maybe ug)

Jag startar aldrig sexet heller. Det är alltid min man som intitierar sexet. Jag föredrar att ha en mer undergiven roll mot honom och jag är tacksam att han kan ta den dominanta rollen utan att gnälla på mig. Innan vi kom på att jag trivdes bättre som undergiven och hittade våra roller så beklagade han sig ibland över att jag aldrig tog initiativ men det kändes helt enkelt SÅ FEL för mig att göra det.

Nu har vi istället bestämt oss för att jag alltid är tillgänglig för honom och det är alldeles underbart på ett helt annat sätt. Vi har mycket mer och bättre sex sedan jag slapp den där bördan av att ta intiativ. Det kändes jättetungt för mig förut när jag visste att han ville att jag skulle ta initiativ ibland. Nu njuter han av min tillgänglighet och jag av hans ledarskap! :)

• Anonym (Envis)
    Anonym (inte heller) skrev 2012-11-04 11:04:47 följande:
    Jag är tjej och jag gillar inte heller att ta initiativ. Just av den anledningen att jag inte vet hur jag ska börja. Jag tycker det är pinsamt och är rädd för att få nobben. Jag är liksom inte trygg i mig själv och trots att jag varit tillsammans ganska länge med min sambo så vågar jag ändå inte. Vi har pratat om detta och jag förstår hans känslor. Han känner sig precis som du gör, oattraktiv. Men det grundar sig inte alls i det. Jag tänder på honom och tycker han är väldigt attraktiv. Men jag finner det väldigt skämmigt att ta första steget. Speciellt om det är ljust så han kan se mig. Jag har ingen aning om hur jag ska börja och som sagt så är jag enormt rädd för att han inte ska vara sugen och ge en nobben. Försök prata med henne. Se hur hon ser på saken och försök komma fram till en lösning tillsammans. Det som är med min sambo och mig också är att jag är morgonpigg och han är nattuggla. Han vill ofta ha sex på kvällen och då är jag ofta trött=inte sugen/orkar inte och jag vill ofta ha sex på morgonen och då är han trött och seg.

Vad är det som är pinsamt/skämmigt med att ta initiativ tycker du? Jag hade önskat att hon bara tar mig med storm och går ner på mig som jag brukar göra för henne t ex. Att känna att hon tar hand om mig. Jag behandlar henne som jag själv hade velat bli behandlad.
  • Anonym (Envis)
    Anonym (maybe ug) skrev 2012-11-04 21:15:28 följande:
    Jag startar aldrig sexet heller. Det är alltid min man som intitierar sexet. Jag föredrar att ha en mer undergiven roll mot honom och jag är tacksam att han kan ta den dominanta rollen utan att gnälla på mig. Innan vi kom på att jag trivdes bättre som undergiven och hittade våra roller så beklagade han sig ibland över att jag aldrig tog initiativ men det kändes helt enkelt SÅ FEL för mig att göra det. Nu har vi istället bestämt oss för att jag alltid är tillgänglig för honom och det är alldeles underbart på ett helt annat sätt. Vi har mycket mer och bättre sex sedan jag slapp den där bördan av att ta intiativ. Det kändes jättetungt för mig förut när jag visste att han ville att jag skulle ta initiativ ibland. Nu njuter han av min tillgänglighet och jag av hans ledarskap! :)

När vi träffades i början sa hon att hon gillar att bli dominerad. Och det intressanta är att det vill jag också bli. Nämligen så att jag sa det först att jag gillar att bli dominerad. Inte nödvändigtvis alltid men ibland. Dras själv till dominanta kvinnor och hon är en väldigt styrande dominant kvinna. Kan förste henne med tanke på att man känner likadant. Vi kan ju inte sluta med att ha sex för att båda inte vill ta initiativ. Låter som en god ide om hon alltid hade varit tillgänglig. Då hade jag inte behövt känna mig så nere om on avfärdade mig när jag försöker komma till skott. Jag kanske gör på fel sett? Vet inte riktigt hur hon vill bli tänd. Det fungerar dock nästan alltid att gå ner på henne. Kul när vi är helt avslappnade och hon kan få sina fontän orgasmer :) länge sedan nu dock :(
  • Anonym (maybe ug)
    Anonym (Envis) skrev 2012-11-04 22:10:39 följande:

När vi träffades i början sa hon att hon gillar att bli dominerad. Och det intressanta är att det vill jag också bli. Nämligen så att jag sa det först att jag gillar att bli dominerad. Inte nödvändigtvis alltid men ibland. Dras själv till dominanta kvinnor och hon är en väldigt styrande dominant kvinna. Kan förste henne med tanke på att man känner likadant. Vi kan ju inte sluta med att ha sex för att båda inte vill ta initiativ. Låter som en god ide om hon alltid hade varit tillgänglig. Då hade jag inte behövt känna mig så nere om on avfärdade mig när jag försöker komma till skott. Jag kanske gör på fel sett? Vet inte riktigt hur hon vill bli tänd. Det fungerar dock nästan alltid att gå ner på henne. Kul när vi är helt avslappnade och hon kan få sina fontän orgasmer :) länge sedan nu dock :(
    Fråga henne: Om jag är dominant mot dig - är du alltid tillgänglig för mig?

Är du skicklig kan du utveckla din dominans över henne för att få henne att bli dominant mot dig?

Själv är jag också en dominant kvinna - bland andra. Men mot min man föredrar jag att vara följsam och... kvinnlig. För mig är undergivenhet ett sätt att känna mig just kvinnlig. Då slappnar jag av. Då njuter jag i själen. Då blir jag harmonisk.

Att bli dominerad är som att gå på spa och träffa en psykolog samtidigt, ungefär.
  • Anonym (maybe ug)
    Anonym (Envis) skrev 2012-11-04 03:16:08 följande:
    Hej! Vi har varit ett par i ca 3 år nu. Jag är 31 & hon 34. Vi hade mycket sex i början tills vi fick barn, (även under graviditeten). Vi älskar varandra mycket och hon har friat till mig. Nu till saken. Hon startar aldrig sexet! Jag tycker att det skall var lika för båda ibland jag och ibland hon? Känner hon för sex så skall hon väl visa och göra något åt det tycker jag . Under graviditeten var det ända gången under vår tid tillsammans som hon tagit på mig och min penis innan jag tagit på henne. Detta var på nätterna när jag sov! Skönt förvisso. Jag känner mig otroligt osexig och det upplevs för mig att hon inte tänder på mig. Lättast för mig att få sex är att krypa in under täcket vid fotänden och slicka henne.... Detta gillas :) av båda. 69:an gör hon väldig gärna med. Hon går dessvärre aldrig ner på mig först... Hade velat se henne i ögonen någon gång när hon suger. Se att hon försöker tända mig rejält! Blir sällan riktigt tänd av att alltid jag skall gå ner på henne eller ta initiativet. Vad skall jag göra för att hon skall ta på mig mer? Någon som varit med om samma sak, hur gjorde ni i såfall? Några tjejer som känner igen sig? Har tagit upp det med henne många gånger, men vill inte pressa henne. Några gånger har jag försökt "vänta ut" henne... Det tog då 1-2 mån innan jag gav upp. Väldigt svårt att vänta längre då jag gärna har sex 1-7 ggr/veckan. Vi har sex kanske 2-4 ggr i mån nu efter graviditeten som tog slut för 1-2 år sedan. Väldigt lite tycker båda. Hon erkänner att hon fått minskad lust. Vad kan jag göra för att hjälpa henne? Väntar tålmodigt !!!
    En sak till.

Förut, när min man tyckte att jag borde ta initiativ ibland, så sög jag honom ALDRIG. Jag kände mig obekväm med att initiera sex (gjorde tafatta försök ibland men kände mig som en klumpig elefant!) och att suga honom fanns inte på kartan!

Nu räcker det med ett "sug!" eller en blick, eller en bestämd hand som för mitt huvud mot hans kuk och jag öppnar halsen för honom, hur länge han vill. Jag har börjat älska att suga honom och jag har lärt mig deep throat. Allt för att behaga honom. Det är så underligt att man kan finna så mycket njutning i att användas och vara tillgänglig.
  • Anonym (Envis)
    Anonym (maybe ug) skrev 2012-11-04 22:18:33 följande:
    En sak till. Förut, när min man tyckte att jag borde ta initiativ ibland, så sög jag honom ALDRIG. Jag kände mig obekväm med att initiera sex (gjorde tafatta försök ibland men kände mig som en klumpig elefant!) och att suga honom fanns inte på kartan! Nu räcker det med ett "sug!" eller en blick, eller en bestämd hand som för mitt huvud mot hans kuk och jag öppnar halsen för honom, hur länge han vill. Jag har börjat älska att suga honom och jag har lärt mig deep throat. Allt för att behaga honom. Det är så underligt att man kan finna så mycket njutning i att användas och vara tillgänglig.

Make sense! Skall testa! Så i princip handlar det om att jag skall styra henne mer... Alltså på mina villkor på något sätt. Har känt mig ganska obekväm med det. Rädd för att bli avvisad tror jag. Allt eller inget! :)
Svar på tråden Hon startar aldrig sexet/förspelet! Är etta vanligt och vad beror det på?