Inlägg från: Lucky |Visa alla inlägg
  • Lucky

Ponnyföräldrar och övrigt hästfolk!

Kul tråd! Har en 8årig dotter som ridit 3år på ridskolan och fr.o.m. Den här hösten är hon även medryttare på en shettis en gång/vecka! Jättekul! Där lär hon sig massor när hon även grå hantera allt kring skötsel och ridning

• Lucky

Får jag fråga vad ni har för säkerhetsvästar till era barn?
    Min dotter, snart 9, och en spinkis kommer att behöva en nu väst snart. Men det är inte det lättaste att hitta någon som sitter bra och är bra! Den hon har nu är en crw med hela plattor, i stl barn S! När vi provar "samma" väst i nästa stl så drunknar hon i den och det går inte ens att spänna åt den så den sitter bra... Hon har inte gillat de med dragkedja och klossar som vi provat, hon tycker de är för klumpiga...
    Airowear outlyne är den som hon gillat bäst hittills...
    Tror dottern skulle behöva en väst som vi kan köpa i smal stl men som finns i long... Nån som har tips??

• Lucky

Ja jag har sett de med snörning i sidorna, provade en sån och den gillade hon inte, det blir så klumpigt iom att man måste dra ihop så mycket! Och dessutom vill jag inte att det ska bli för tjockt under armarna då två barn på ena stället där dottern rider har åkt av och brutit armen pga kanten på säkerhetsvästen... Så jag vill inte att det ska gå omlottknyta där...

• Lucky

Nej, vi har bara kikat runt lite ännu då hon inte behöver större riktigt än! Men det är svårt iom att hon är så smal, ser att många barn rider i för stora västar! Jag har jobbat ett antal år i ridsportsbutik så jag har provat ut x antal västar men saken är den att det inte är samma västar nuförtiden så det är därför jag vill ha lite tips på bra västar ð???

Svar på tråden Ponnyföräldrar och övrigt hästfolk!