• Bomema

Fråga till er med Crescent Classic

Har köpt en begagnad Crescent Classic som vi precis är på väg att börja använda och har en liten fråga ang. hårdliften. När vi placerat den enligt instruktion med fullt liggläge så tycker jag att den inte ligger riktigt plant. Den är högre i huvuddelen än i fotdelen. Styret vänt så att bebisen ser mig när jag kör vagnen. Förstår ni hur jag menar? Ska det vara på detta vis eller är det vi som gjort något galet? Är era liggdelar helt plana eller sluttar de också lite?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-04 10:10
    Tror förresten att det är årsmodell -10.

• Svar på tråden Fråga till er med Crescent Classic
  • Kusin Vitamin

Inget bra svar kanske, men det var likadant här... Köpte också begagnat. Men det gick bra ändå.

• Bomema

Tack för ditt svar Kusin Vitamin. Ja, tänker också att det inte spelar någon roll, det lutar ju liksom åt rätt håll i alla fall och lillen som nu är tre månader ser ju upp/ut lite bättre än om han skulle ligga helt plant. Vi har nyss bytt från en vagn som helt saknat stötdämpning och tycker att denna har ett skönt gung. Dock verkar den vara extremt mjuk i stötdämpningen vilket gör att den liksom blir svår att svänga. Man får trycka ner handtaget rejält och det sviktar liksom rejält innan framhjulen lyfts upp för en sväng. Lättare att lyfta de bakre hjulen när man ska svänga men det känns liksom avigt. Svårt att beskriva... Vi får se, man vänjer sig väl.

Ingen annan som har något att säga gällande dessa saker för Crescent Classic? 

• Bomema

Någon som har en Crescent Classic? Hur känns era vagnar i fjädringen?

Svar på tråden Fråga till er med Crescent Classic