• AnnieC

Missfall efter sex?

Hej alla! Hoppas att ni som har erfarenhet av detta delar med er och hjälper mig med min oro! Jag är gravid 10+5 och igår hade jag och min man sex vilket resulterade i en "kraftig" blödning med färskt blod. Efter en stund med binda slutade det blöda och idag är det bara ljusa spår, förmodligen rester av blödningen. Inga klumpar. Jag kan inte avgöra om blödningen kommer "inifrån" eller från slidan. Det har hänt förr att jag blöder vid sex visserligen utan att vara gravid. Jag är så otroligt orolig! Vi har precis berättat för våra vänner och vi är så glada över vårt första barn. Detta behöver vi :) vi var gravida 2010 men fick ett MA. Blev gravida igen 2011 trots p-piller men då dog min pappa och själsfrände och jag var så förstörd och saknade jobb då så vi gjorde en abort, den har jag ångrat sen ett. Den 10 september fick jag det definitiva beskedet om att jag har MS. Då var jag redan gravid utan att veta om det. Vi är så glada men jag kan inte låts bli att oroa mig för allt! Nu blev det kanske lite mycket pladder? Jag hoppas iaf att det finns någon som har upplevt samma typ av blödning efter sex men som idag fortfarande är gravid eller kanske redan har fått sin skatt? :) Kram på er!

• Svar på tråden Missfall efter sex?
  • Leeroy

Jag hade så, förra julen. Jag var i v9 och vi hade sex och fick världens blödning efter detta. Det var ett MA och fostret hade redan dött ett par veckor tidigare. Glöm inte att du INTE kan ha ihjäl ett foster genom sex. Det GÅR inte. I så fall var det redan dött från början och blödningen hade kommit ändå.

Men jag säger inte att det måste vara kört. Absolut inte. Ta det lugnt, ring 1177 och prata med dom. De sa till mig att så länge jag inte har ont i musen eller i magen så är det ingen fara. Men det fick jag efter bara ett par timmar,

• babydeluxe

Hej AnnieC!

Jag har hört att det är vanligt att blöda efter sex när man är gravid och att det berör på torra och känsliga slemhinnor pga graviditeten. Låter som att du har haft en tuff tid på sistone. Det är lätt för mig att säga att du inte ska oroa dig men jag vet hur det är, har ett mf och ett ma bakom mig. Är nu gravid i veck 13 och oroar mig för allt. (Har en dotter sedan innan också). Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig!

• Enzeru

Jag fick ett par rejäla plötsliga blödningar (det sprutade verkligen blod) efter ett par tillfällen när vi hade sex under de första 12 veckorna och blev så klart jätterädd. Låter precis som det du beskriver i att det var färsk och sen ljusare "gammalt" blod dagen efter.
    Som redan sagts så är slemhinnorna väldigt sköra och det är lätt att börja blöda för vissa.

Allt gick hur bra som helst och är nu i v. 29 och har i magen en frisk och livlig liten plutt.

• Göteborgsbruden

Med första barnet fick jag en rejäl blödning några timmar efter sex i vecka 14. Trodde helt klart det var missfall men fick komma in till barnmorskan och lyssna efter hjärtat och visst hörde man ett. Hon är nu ett snart 4 årigt litet busfrö!

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Lillebror BF 28/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • idape

Nej, man kan inte få missfall av sex. Men däremot blödningar.

• SamsonS

Jag fick en blödning i början på v12 efter sex,likt din. Blev såklart jätte orolig!!

Idag har vi en frisk flicka på 15 månader :)

• AnnieC

Tack, tack, tack för att ni delat med er! Känns så otroligt mycket bättre redan. Jag ska uppdatera tråden nästnästa helg när har varit på första ultraljudet om inget hänt innan :)

• Nesss

Jag hade en monsterblödning efter sex en gång då de fullkomligt rann ut, men med bebis var det bra gyn trodde det var ett sprucket kärl.

Svar på tråden Missfall efter sex?