• maaammaaa

Äter ditt husdjur märklig mat?

Vi har haft katt i hela mitt liv. Ibland är de kräsna med maten medan vissa äter vad som helst. Vår katt tycker om majs, mozzarella och smör och all form av kött, kyckling(tillgjord) och fisk.. Hon spann och tuggade i sig majskornen med glädje. En katt tyckte om gurka. Föstås har alla våra djur tillgång till rent vatten och djurfoder men ibland blir de snåla på annat. Vilka ovanligheter äter era djur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-04 10:52
    Äter ditt husdjur märklig mat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ditt husdjur märklig mat?
  • Lufsan

Min hund åt en hel parmesan ost en gång. =P Han var inte bra i magen efter det kan jag säga. Nu har vi lärt oss att inte lämna något framme. 

En dag i sänder.
  • Edda2

En katt vi hade älskade honungsmelon och gurka.
    Katten vi har nu gillar ärtor:) säkert något mer men kommer inte på.

• Wimsey

När jag hade katt kunde man inte låta en chipspåse stå framme öppnad. Även choklad tog han.

• Hydrox

Min katt älskar te och gurka. Handlar jag går det absolut inte att ha varorna ute på köksbordet då snor hon med sig gurkan på något underligt sätt :o

Det finns absolut inga gränser på vad min rottis hund kan äta.. Hon äter absolut allt! Det konstigaste är nog att hon gillar chokladbollar, red bull, coca cola, chips, morötter, lime, kattmat and the list goes on.. Hon har ett stort hål i magen och hon kan äta hur mkt som helst ;P

• Wimsey
    Wimsey skrev 2012-11-04 11:11:05 följande:

När jag hade katt kunde man inte låta en chipspåse stå framme öppnad. Även choklad tog han.

Fast det kanske inte är så märkligt, chips och choklad är ju jättegott!
  • Sötsug

Mina katter äter chips, ostbågar, ost, kyckling både rå och tillagad, älgkött, skinka, mjölk och smör. Det är det jag kan komma på nu.

Hunden gillar lite allt möjligt. Gurka, morötter, godis, kött, pålägg, ost i mängder, lite alls möjligt.

BF oktober 2012
  • LaceyLoo

Min hund äter allt.. Men kan bero på att hon opererat bort livmodern.. Toarullar, vitpepparkorn, hamstermat.. Hon är en jäkel på å gå i skåp och lådor, så här är de lås överallt..

• Hydrox
    plastkotte skrev 2012-11-04 11:24:34 följande:
    Hydrox: varför ger du chokladbollar till en hund?!
    Det gör jag absolut inte. Men det har hänt många gånger att hon på något sätt får tag i seglade förpackningar och sliter sönder dom och äter upp. 
Svar på tråden Äter ditt husdjur märklig mat?