När är man tjock?
Om vi bara utgår från er själva, er egen åsikt, så vid vilken vikt är man då tjock om man är, 160 cm alt 170 cm?
Vad tycker ni själva är lagom vikt till just de längderna?
Om vi bara utgår från er själva, er egen åsikt, så vid vilken vikt är man då tjock om man är, 160 cm alt 170 cm?
Vad tycker ni själva är lagom vikt till just de längderna?
Jag tycker att man är tjock när man har sitt dubbla BMI. Gravt överviktig skulle jag säga.
Det finns ju så många skalor.. Underviktig, spinking, normalviktig, kurvig, mullig, kraftig, småfet, tjock.
Men ja, dubbla ordinära BMI är nog att vara tjock.
Tjock och tjock. Det beror på hur man deffinerar tjock.
Tjock tycker jag att man är när ens vikt hindrar en från att göra vardagliga saker. Fram tills dess är man mullig.
Jag är 163 cm och har innan graviditeten vägt 50-52kg, det tycker jag är för smalt. Nu efter graviditeten väger jag 60kg och det tycker jag är lagomt.
För att jag skulle anse mig själv tjock (dvs min vikt skulle hindra mig från att utföra vardagssysslor) så skulle nog jag måsta väga närmare 80kg.
Jag är 170 och väger just nu 80 kg och ser mig som mullig men inte tjock. Vägde förrut 100 kg och då var jag definitivt tjock då det var mycket min kropp inte orkade med. Men det är en svår fråga som antagligen bara kan besvaras av den berörda.
Jag ser mig som lite mullig när det blir ett litet veck vid midjan i byxlinningen. Så nu är jag lite mullig med 59 kg till 167 cm för jag är så otränad. Förut var jag smal när jag vägde 61 kg till samma längd för då hade jag mer muskler och inget som hängde.
Jag väger själv 140 kg till mina 1,64 cm lång som jag är jag ser mig inte som tjock fast jag är de jag säger att jag är mullig.
Men jag kommer göra en Gastric Bypass snart så då jävlar ska jag kämpa mig ner.
Gör de för att kunna få barn men gör de för mig själv också så klart.
Jag är 175 cm och att väga runt 80 kg är precis lagom för min kropp. Då kan jag ha kläder i storlek 42.Nu väger jag nog 20 kilo till och nu är jag tjock och borde göra något åt det. Sedan kanske en annan person som är 175 cm ser jätte tjock ut om den vägen 80 kilo. Det där med BMI tycker jag inte är så pålitligt, alla kroppar är ju inte likadana.
när man har 10 kg övervikt, då är man tjock. har man över 20 kg övervikt, då är man fet.
jag är 160 och väger 92. Jag är tjock. Men jag jobbar på saken.
Det går ju inte att säga nåt om vilken vikt, även muskler väger och allas kroppar är olika.. däremot klädstorlekar kanske.. själv tycker jag nog att man är mullig om man har ca 42-44, fet kanske från 46 och uppåt... själv är jag dunder-fet
Jag är 175 lång. Hade jag vägt 75+ hade jag klassat mig själv som tjock.
Jag tycker att man vid BMI 24 och uppåt är tjock.
Fy blir både arg och ledsen när jag ser vilken människo och kropp syn folk har på sig själva och andra runt om kring en:(.
Jag är 160cm och väger 65kg, jag är mullig. Då jag väger 58 trivs jag som bäst.
Jag är tjock när jag passerar BMI 27.
Väger 84 till 168 och ser mig som fet nu.
Mest riktat till "sötsug":
Vad menar du med att inte kunna klara av vardagssysslor?
Städa?
Diska?
Tvätta?
Kolla på tv?
Ja är man så stor att man inte kan diska eller sätta på en maskin tvätt, då är man nog lite tjock.
Men på riktigt, när jag tycker någon är tjock beror hur deras kropp ser ut, inte så mycket på hur många kilo vågen visar. En som är 1.65 kan väga 59kg och ändå se tjock ut precis som någon som är 1.75 och väger 85 kan se smal ut. För mig beror det på hur kroppen är byggd, vilken hållning man har osv.