Nej, Viktklubb är inte snabbare på något sätt när det gäller viktminskning, däremot räknar man ut mängden kalorier du ska äta för att minska X kilo i veckan. Dvs vill du gå ner 1 kilo per vecka så får du en mängd kalorier tilldelad, vill du ha -0,5 kilo i veckan får du en annan mängd kalorier. Det viktiga är att hitta en nivå som passar dig och funkar i längden, så att du orkar kämpa ända till målvikten.
Viktklubb har, precis som Viktväktarna, en mängd recept att tillhanda. Man kan omvandla receptet till det antal portioner man själv vill laga men standard är 4 portioner per recept. De har även en egen funktion där man lägger in sina egna recept och får ut hur många kalorier varje portion innehåller.
För många år sen var jag med ett par veckor i vanliga Viktväktarna, passade inte mig för fem öre. Gillade inte alls upplägget och den kringstämning som var. Viktklubb är mer för mig, ett verktyg där man själv är den som ställer kraven och sätter målen. Kändes mer hetsigt i Viktväktarna.... Men det kan ju ha förändrats sedan då.
Viktklubb håller dessutom på att byggas om och förbättras just nu, så många funktioner som saknats ska komma under november-december som jag har förstått det, vilket jag hoppas ger ett ännu större utbyte för oss som använder Viktklubb.
Oavsett vad du väljer så är det viktigaste att det känns rätt och funkar för dig. :)