snälla hjälp mig!!
NGN MÅSTE HJÄLPA MIG, SNÄLLA!!!!
Ett problem har uppstått i kväll o jag förstod att detta skulle komma upp!!
JAg har en son o bor i kommun -x
Min sons pappa bor i kommun - 0
Vi har varannan vecka.
Min son är skriven på min adress i min kommun.
Min son börjar i skolan till augusti-13
JAg o min sambo flyttade till en annan ort i kommun -x, vilket innebär då att jag vill att min son skall gå i en skola nära där vi bor, vilket ju är självklart för att underlätta för honom för att slippa tidiga mornar, ha sina vänner i samma område, har sin kusin i den skolan osv.
Min sons pappa vill att sonen skall gå i skolan på min gamla ort för att han gått på dagis där.
De flesta på dagis har redan börjat på skola o på olika, en del som går nu på dagis kommer börja i den skolan hans pappa vill sätta honom i.
JAg känner lite mer långsiktigt o på min sons skull.
Han kommer aldrig kunna träffa sina vänner mer än i skolan då det tar ett tag att åka med bussen, hur som haver kommer det inte bli lika ofta som om han gick i skolan där vi bor nu.
Han slipper åka bussen på morgonen o för framtiden själv till skolan, medan det nu bara är ca 10 min promenad till denna skola, som han dessutom kommer kunna gå själv till sen.
Hans pappa har jävlats med mig förut o tänker enbart på sig själv o sitt tycke än på sin son o hans bästa.
vi har gått hos familjerätten för att kunna komma överens om saker o ting där jag har gett med mig för att visa mig samarbetsvillig.
Min fråga är nu iafl om ngn vart med om samma sak.
Han tänker inte skriva på papper för den skolan jag vill ha han i o jag tänker heller inte skriva på papper på den skolan han vill, tänker heller inte ansöka om den skolan.
VAD HÄNDER DÅ????
Han måste ju gå i skolan, kommer han då automatiskt få en plats på den skrivna adressens skola????
Iom att vår son står skriven på min adress så är det ju jag som kan göra skolvalet, eller kan han oxå göra det i sin kommun????
Tacksam för svar !!