• LillyLu

Produkt/tjänst du önskar fanns!?

Jag är sugen på att starta eget företag och funderar på vilken produkt/tjänst jag ska lansera. Jag vill därför ha tips eller önskemål på vad för produkt eller tjänst som ni ibland saknar eller som skulle underlätta i er vardag. Något ni saknar i köket, nån hemsida ni tycker borde finnas, något som hade gjort vardagen enklare!? Något som ni önskar fanns:)

• Svar på tråden Produkt/tjänst du önskar fanns!?
  • Lufsan

Om någon visste om något sådant skulle de själva producera den antar jag. 

En dag i sänder.
  • Ramborg

Take-away och utkörning med FRÄSCH mat. Inte pizza och kebab utan snarare sushi och veg-mat. Finns kanske i Stockholm men inte utanför Malmö där jag bor. Man vill kanske inte äta sunkmat bara för att man är för trött för att fixa nåt själv.

En sajt där man kunde beställa utkörningsmat från olika restauranger. (Har sett reklam för såna men de har inte haft särskilt många ställen anslutna och då faller det ju.)

Prenumeration på färska frallor till helgen. Kanske man skulle kunna kryssa i och beställa dagens tidning, färskpressad apelsinjuice, croissant etc också. Alltihop snyggt levererat i en kasse på dörrhandtaget på lördag och söndag morgon.

42.
  • Lufsan
    Ramborg skrev 2012-11-04 20:56:27 följande:
    Take-away och utkörning med FRÄSCH mat. Inte pizza och kebab utan snarare sushi och veg-mat. Finns kanske i Stockholm men inte utanför Malmö där jag bor. Man vill kanske inte äta sunkmat bara för att man är för trött för att fixa nåt själv.

En sajt där man kunde beställa utkörningsmat från olika restauranger. (Har sett reklam för såna men de har inte haft särskilt många ställen anslutna och då faller det ju.)

Prenumeration på färska frallor till helgen. Kanske man skulle kunna kryssa i och beställa dagens tidning, färskpressad apelsinjuice, croissant etc också. Alltihop snyggt levererat i en kasse på dörrhandtaget på lördag och söndag morgon.
    Japp finns i stockholm. Sajt finns också i stockholm i alla fall. 

Sista idéen lät mysig faktiskt =P 
    En dag i sänder.
  • Opappan

maskerad-kostym-försäljare som specialierar sig på maskeradkläder och maskeradfester och lite sånt.
    Gick in på en fest-utstyrsel-uthyrningsaffär när i stan och frågade om de har mskerad-kostymer, men det hade dom inte och hade inte ens nån plan på att nån gång i framtiden ta in det.

• mrsStatham

Trådlös el. Jag bara hatar alla sladdar som är precis överallt, för att inte tala om allt sladdtrassel.

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham

Jag skulle även kunna ringa på någon som kom och körde  hem bilen när man själv inte har möjlighet 

• Opappan
    mrsStatham skrev 2012-11-07 23:10:20 följande:
    Jag skulle även kunna ringa på någon som kom och körde  hem bilen när man själv inte har möjlighet 
    hehe bra ide, men blir det inte svårt utan nyckel till bilen? :)
  • Butterscotch
    Opappan skrev 2012-11-04 21:14:11 följande:
    maskerad-kostym-försäljare som specialierar sig på maskeradkläder och maskeradfester och lite sånt.
    Gick in på en fest-utstyrsel-uthyrningsaffär när i stan och frågade om de har mskerad-kostymer, men det hade dom inte och hade inte ens nån plan på att nån gång i framtiden ta in det.

Buttericks?
  • mrsStatham
    Opappan skrev 2012-11-08 01:20:01 följande:
    hehe bra ide, men blir det inte svårt utan nyckel till bilen? :)
    Det finns en sådan tjänst i London bl.a. Har till exempel tagit bilen till en kompis och där druckit för mycket är det bara att ringa till någon som kommer med en ihopfällbar scooter. Killen lägger scootern i din baklucka och kör hem dig. När ni kommit hem till dig tar han sin scooter och åker till nästa person som behöver köras hem.
    Sjukt smidigt! 
  • Balahir
    mrsStatham skrev 2012-11-08 09:31:57 följande:
    Det finns en sådan tjänst i London bl.a. Har till exempel tagit bilen till en kompis och där druckit för mycket är det bara att ringa till någon som kommer med en ihopfällbar scooter. Killen lägger scootern i din baklucka och kör hem dig. När ni kommit hem till dig tar han sin scooter och åker till nästa person som behöver köras hem.
    Sjukt smidigt! 
    fan vad nice. vet du hur länge det har funnits och om det finns flera aktörer?
Svar på tråden Produkt/tjänst du önskar fanns!?