• LillyLu

Produkt/tjänst du önskar fanns!?

Jag är sugen på att starta eget företag och funderar på vilken produkt/tjänst jag ska lansera. Jag vill därför ha tips eller önskemål på vad för produkt eller tjänst som ni ibland saknar eller som skulle underlätta i er vardag. Något ni saknar i köket, nån hemsida ni tycker borde finnas, något som hade gjort vardagen enklare!? Något som ni önskar fanns:)

• Svar på tråden Produkt/tjänst du önskar fanns!?
  • mrsStatham

En ångra-knapp på hissar. Det är så oskönt att trycka fel, speciellt om man råkar trycka ner istället för upp.
    Eller om man har ett barn med sig som trycker på precis ALLA knappar. 

Bara två saker är oändliga
  • Fontana
    mrsStatham skrev 2012-11-07 17:10:10 följande:
    Trådlös el. Jag bara hatar alla sladdar som är precis överallt, för att inte tala om allt sladdtrassel.
    Ja, det skulle kunna bli en stor artikel. Själv hade jag tänkt uppfinna likströmstransformatorn, inte många som förstår finessen med det men när jag väl lyckas så är marknaden nästan oändlig.

En mer vardagsnära artikel som inte verkar finnas är en borste som passar in under kanten på toalettstolen, alltså där WC-ankan passar in. Det behövs en riktig borste där också, det är jätteäckligt där under. Där har du en uppgift att fylla LillyLu!

En annan sak som (nästan) inte finns är utskrivbara etiketter till vanliga kontorspärmar. Sådana där som sitter på ryggen och talar om vad det är för innehåll. På alla kontor jag har varit sitter de och skriver ut på vanligt A4-papper och klipper till själv, med blandat resultat. Det fanns etiketter för skrivmaskinsutskrift, men de passar inte i moderna skrivare. Esselte har tagit fram en modell för data-utskrift, men den verkar inte särskilt smart.

Jag hade egentligen tänkt ta tag i det där själv, men jag bjuder på idén.
  • kapten howdy

en app kopplat till mat-affärerna för att se hur mycket/ Om det finns kvar av en vara. Så man slipper åka runt..

• kapten howdy
    En räfflad öron-topps i metall. Bara att sälja in till apotek m.m.

Tänk vad skönt att slippa den där jävla burken med topps som
    regnar topps så fort du ska ta ner en-två stycken. Glad
  • kapten howdy

tillverka udda roliga lampor. Typ en brinnande bocken-lampa. Eller en uppochnerväntkors-lampa till tonårsdottern. Skrattande Möjligheterna är oändliga.

• kapten howdy

Kortspel för barn. Finns i djungeln. Typ som finns i sjön fast med djurkort.

Vet iofs inte om det finns redan.

• kapten howdy

"custom-made" Pinjatas för födelsedags-kalas?

• inga76

Någon som handlar och kör hem olika grejer på kort varsel. Typ "jäklar, blöjorna/toapappret/propparna är slut, ungarna sover och mannen är borta med bilen - vad gör jag nu??" Jo, då ringer jag företag x som ordnar det åt mig. Kanske kommer på en ihopfällbar scooter??

• kapten howdy

Kom på en till!

Nån form av slags ljuskänslig switch som stänger av all belysning när man går ut genom ytterdörren.  Alltid nån lampa man glömt på på någon våning.. grr..

Nåja. God jul och lycka till ts. Glad

• Zargenta

Googla smart house så finns det manicker du kan installera där du kan släcka allt i hemmet med mobilapp osv...

• kapten howdy
    Zargenta skrev 2012-12-24 16:10:58 följande:
    Googla smart house så finns det manicker du kan installera där du kan släcka allt i hemmet med mobilapp osv...
    ok. Tack. coolt.  Glad
  • Myran201

Jag saknar också någon tjänst som jag utnyttjat när jag har varit utomlands där man kan ringa o beställa varor hem eller dygnet runt mathemkörning. Hur ofta har man inte kommit hem efter en fest vrålhungrig, inget hemma. Allt har stängt.

• Zizzy Zimsson
    kapten howdy skrev 2012-12-24 15:06:42 följande:
    "En räfflad öron-topps i metall. Bara att sälja in till apotek m.m. "

Låter ruggigt oskönt dock  
  • Zizzy Zimsson
    mrsStatham skrev 2012-11-08 09:31:57 följande:
    Det finns en sådan tjänst i London bl.a. Har till exempel tagit bilen till en kompis och där druckit för mycket är det bara att ringa till någon som kommer med en ihopfällbar scooter. Killen lägger scootern i din baklucka och kör hem dig. När ni kommit hem till dig tar han sin scooter och åker till nästa person som behöver köras hem.
    Sjukt smidigt! 
    Hahaa, helt fantastiskt! Och vilken idé!

Lyckades t.o.m. hitta deras hemsida:
    www.scooterman.co.uk/ 
  • PetraD

Det där med toaborsten; såg sån på kundtoa på ett rusta. Så borde ju nästan finnas till försäljning där...

• Catti41

Tvättservice: nån kommer hem och hämtar dina säckar med smutstvätt. Några dagar senare får du tillbaka rent och vikt. Vanlig tvätt alltså, inte kem.

• kapten howdy
    Zizzy Zimsson skrev 2012-12-24 17:45:36 följande:
    kapten howdy skrev 2012-12-24 15:06:42 följande:
    "En räfflad öron-topps i metall. Bara att sälja in till apotek m.m. "

Låter ruggigt oskönt dock  
    haha.. jo kanske det..  Skrattande
Svar på tråden Produkt/tjänst du önskar fanns!?