• yndra

Vinager ist for attika??

Hej! Jag tankte gora dillsas men man ska ju ha attika da, jag bor uppe i alaska och det anda jag hittar har ar olika typer av vinager. Kan man ha det ist for attika eller kan jag glomma min dillsas

• Svar på tråden Vinager ist for attika??
  • yndra

Det jag har hittat ar vitvinsvinager, rodvinsvinager, appelcidervinager och risvinager.... Inget av det tycker jag passar som substitut for attika eller tanker jag fel?

• yndra
    Apotheosis skrev 2012-11-05 09:28:47 följande:
    Det bör finnas distilled Vinegar 5% i de flesta mataffärer men den kanske inte står där du hittar vinäger utan den kanske står till exempel bland städgrejerna då det är det vanligaste användningsområdet för den. Den 24%-iga kan vara svår att hitta. Är det en dill-inläggning du skall göra? För är det bara en dillsås så spelar det ju ingen större roll. Då kan du ju använda den 5%-iga ättikan (distilled vinegar, 5%) eller vanlig vitvinsvinäger. Skall du lägga in någonting är det ju mer noga. Då kan du beställa från internet. Den här är 25% och levererar till USA: www.germandeli.com/essigessenz.html   Men till en vanlig sås behöver du inte specialbeställa konstiga varor från Tyskland. Häll i lite vitvinsvinäger. Det är inte exakt samma sak men det är egentligen inte så mycket skillnad heller.

Tackar!!!
Svar på tråden Vinager ist for attika??