Inlägg från: Maggimou |Visa alla inlägg
  • Maggimou

Byta tåg, men hur är det fysiskt möjligt?

Jag gjorde desamma rätt nyligen.

Jag tog reda på exakt vart jag skulle, innan jag gick av. Släpade fram allt till dörren i god tid. Höll hela tiden i barnet, gick av först och bad om hjälp med väska och vagn. Alla ska ju typ av i Sthlm.
    Sen tog jag barnet i handen, lade väskan i vagnen och lät barnet gå. (om barnet är vaket då..) In i hissen och vidare. Bad om hjälp vid nästa perrong.

Blev förvånad ändå hur hjälpsamma folk är. De frågar och erbjuder sin hjälp hela tiden.

Lycka till!

• Maggimou
    Johans Pillerill skrev 2012-11-05 12:23:34 följande:
    Tack för många svar! Uppskattas!! Vagnen kommer inte rymma väskan, då jag hellre sätter trötta barnet där väl fastspänd mellan tågen och slipper risken att hon rusar iväg i nåt bus :) hon är i härligaste trotsperiod nu och hittar på lite dumheter (älskar att springa och gömma sig) även om hon är lättsam och lyssnar och håller handen 90% av tiden när hon måste, vågar inte chansa :) Hade inte ens tagit med vagn om det inte vore för tågbytet, vi har riktig vagn att låna när vi kommer fram. är en sån hård kabinväska med hjul så den är lätt att dra efter sig. Äh, det löser sig nog :) man kommer väl på ett sätt, snart dags att åka och då har man inte mycket val än att lösa det :) ang att boka platser nära handikapp så tar jag med det till nästa resa, har redan bokat nu och precis hämtat ut och insett att vi inte fått platserna bredvid varandra på sträckan Skåne-Sthlm... Så jag kommer ändå plåga mina medresenärer med att byta plats så då kan jag ju vara extra jobbig och be om väskhjälp samtidigt ;)
Svar på tråden Byta tåg, men hur är det fysiskt möjligt?