• Piggley Wink

Tipsa mig om vardagsporslin

Hej, vi behöver nytt vardagsporslin. Kraven är att det ska fungera i både diskmaskin och micro. När det gäller utseendet så tror jag att det ska vara vitt/benvitt och slätt eller med reliefmönster. Har ni några tips? Gärna med länkar så man kan se tallrikarna, för det gäller mattallrikar, assietter och djupa tallrikar.

H juni 07, N november 10
  • Svar på tråden Tipsa mig om vardagsporslin
  • cilla67

PW, vi har Höganäs, en av varje färg, men om jag skulle byta nu skulle jag också vilja ha Swedish Grace.
    Fast vi har fallit för Kulinara, som vi har köpt olika stora skålar och serveringsfat av. Det passar bra ihop med Höganäsfärgerna.

royaldesign.se/viewitem.aspx 

Den skulle jag nog också kunna tänka mig. 

I förrådet står en flyttkartong med Arabias Arctica, som jag började samla när jag flyttade hemifrån, men tröttnade på ganska snabbt. 

• Piggley Wink

Ghp: Swedish Geace är såklart ett alternativ!

Cilla: kulinara har jag sett hos rörstrand, men vår ärvda finservis har liknande mönster så jag tror det får bli vitt till vardags... Men kör ni Höganäs i diskmaskin? Våra har blivit helt matta och låter förfärligt när man skär på dem, eller skrapar med skeden!

Rigmor: Den där teema måste absolut kikar på IRL!

• Piggley Wink

Cilla: Håller med om att arabia arctis är rätt trist. Mina föräldrar har den, den är ju ett säkert kort som håller alla trendväxlingar, men trist...

• CML

Låter kanske jättekonstigt men jag köpte mina tallrikar på dollarstore. Vita med ett relief mönster, betalade 20 kr st för de stora tallrikarna. Min kompis hade oxå köpt nytt i samma veva och hade betalat över 200 kr st för sina och våra tallrikar är väldigt snarlika.
    Köpte senare även assietter eftersom jag trivdes så bra med de stora! (trodde aldrig jag skulle hitta något sånt där) 

• chrissandra

Har haft Swedish Grace som vardagsservis i flera år nu och älskar den lika mycket nu som då vi köpte den.

Svar på tråden Tipsa mig om vardagsporslin