Inlägg från: Sophiee |Visa alla inlägg
  • Sophiee

September bebisar :)

Jag heter Sofie och är 20 år. Min son Tim kom den 17e sep och vägde 3580 g. idag är han 7 v och väger 6240 g. Jag, Tim och min sambo bor i Uppsala =)

• Sophiee

var på bvc idag och Tim väger nu 6,6 kg och är 8 veckor gammal =) jag helammar honom förutom ett mål ersättning innan läggdags. tuttarna har helt slut på mjölk från ca 20 varje kväll :/  hade också bröstinfektion + 40 graders feber när tim var två veckor. kan seriöst säga att det gjorde ondare än förlossningen, har aldrig grinat så mkt i mitt liv som den veckan det varade. 

tim skrattade för första gången idag =) lilla busen. tim sover hela natten men brukar vakna nån gång för att amma på natten och nån gång på morgonkvisten. vi går upp ca 9 och jag duschar medan han får ligga o lufta utan blöja. vid halvtolv brukar vi gå ut o gå nån timme, det beror på vädret. sen brukar tim fortsätta sova när vi kommer hem och jag brukar fixa lite i hemmet ett par timmar. han brukar sova fram tills typ kl 18 men vaknar o käkar ett par ggr. 

• Sophiee
    Det är du och jag skrev 2012-11-13 20:44:39 följande:
    Har ni varit på varuhus eller nåt än?

jag har varit på ikea och några köpcentrum och nere i centrum en gång men då har min sambo varit med alla ggr utom en gång. nästnästa vecka ska jag åka buss ner till stan själv. känner mig lite larvig men är fan lite nervös. det ser alltid så krångligt ut när man ska in med vagnen och så är det så trångt, och tänk om han vaknar och skriker.. tim började gallskrika inne på ica en gång när ja stod i kassan, är det bara jag som blir superstressad av det?
Svar på tråden September bebisar :)