Inlägg från: Det är du och jag |Visa alla inlägg
  • Det är du och jag

September bebisar :)

Hej! Får jag hoppa in här?
    Josefine heter jag o blev 22 i oktober. Bor i Stenungsund (en bit från Göteborg) med fästman o son.
    Den 22 september kom min fina son Alexander. Han var en stor kille på 53 cm och vägde 4070 gram!
    För en vecka sedan vägde han 5605 o var 58 cm
    Min går på ersättning (vill inte ta bröstet), jag försökte amma och pumpade i 3 veckor, men fick mjölkstockning två gånger var av en blev en stor infektion :-/

Söta barn ni har!!

Kram

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Jo han är en stor kille  - som sin pappa han växer så det knakar o ökar i vikt :-P

Hur går det för alla?

Alexander ♥
  • Det är du och jag
    PetraL skrev 2012-11-08 01:05:48 följande:

Går bara bra här :) lillkillen är hur snäll och go som helst :) imorgon ska vi träffa hans pappa för fjärde gången ich resten av den släkten för första gången :) och på lördag blir det min pappa och två av mina syskon Liam träffar för första gången :) hur går de själv ?:)
    Vad roligt att alltr går så bra!
    Kul att de ska träffa ert mirakel!
    Jo det går bra här med, har rutiner o får det mesta att gå ihop!
    Är det någon mer som ger ersättning?
    Alexander ♥
  • Det är du och jag
    annox skrev 2012-11-08 11:57:29 följande:
    Jag ger ersättning! Jag skulle ta EDA under förlossningen men läkaren tryckte in nålen för långt så det läckte ryggmärgsvätska. När det händer vanligtvis brukar man få huvudvärk ett par dagar efter förlossningen men för mig blev det så att min nacke slogs ut, så jag kunde inte göra annat än att ligga helt plant. Den värken var 100gånger värre än förlossningen. Jag trodde ärligt att jag skulle dö, och som sagt förlossningen kändes knappt. När det väl blev tid för att krysta, ja ni kan ju tänka er att krysta helt spikrak och som förlamad. Han kom iallafall till slut och jag blev efter några timmar ivägskickad till operation där de skulle göra en s.k bloodpatch. (de tar blod i armen och sprutar in i ryggmärgen som ett plåster typ.) det hjälpte rätt snabbt och jag kunde röra mig i 12h, sedan stelnade allt igen och jag låg helt förlamad i sängen oförmögen att hålla min nyfödda bebis och för den delen amma. Åt morfin också. Tre gånger fick de göra den här "bloodpatchen" utan att det blev bra. Jag var så fruktansvärt frustrerad och ledsen. Jag hade tänkt mig lite skavanker efter själva förlossningen men det hade jag inte en något. Kände inte av att jag hade fött barn ens. Alla läkare var inblandade (födde i Varberg) och även läkarna i Gbg var kontaktade för konsultation. Ingen visste vad de skulle göra, så det var bara att vänta ut det. Det gjorde det till slut, men då hade lilleman lärt sig att man inte behöver jobba för att få mat, så han ville inte amma. Jag hyrde med en pump från bb och pumpade och gav honom till han var sex veckor. Nu har jag gett upp det och ger enbart ersättning. Det var mitt korta svar på att jag ger ersättning :)
    Men gud, stackars dig!!!! Fy fan vilket misstag! Idiot..
    Jobbig start
    Skönt att det är bättre nu iaf! han fick iaf i sig öite bröstmjölk, som min (i 3 veckor).
    jag försökte amma men min lille ville inte ta bröstet helt, släppte så fort han fick taget...
    så pumpade och gav ersättning varannan gång. provade varje dag men nej...
    Efter 1,5 vecka fick jag en lätt mjölkstockning med en böld på vårtgården med var i...
    Några dagar senare fick jag världens mjölkstockning och det blev en infektion i bölden på vårtgården. hade mellan 37-40 grader feber i nästaan 6 dagar. blev som jag hade influensa med frossa o hög feber med ingen aptit. Fick en kateter och två omgångar antibiotika och penicillin. Sen gav jag upp.
    inte kul o ta hand om en nyfödd (mitt var ju inte så som ditt hemska men jobbigt ändå). tur var att sambon var hemma o hjälpte till lite.
    så nu är det bara ersättning, nu har jag kommit över att det inte är mitt fel o att det inte är  hela världen att han bara äter det.
    ska försöka amma med nästa
    Alexander ♥
  • Det är du och jag

Han väger nästan som min lille gör, Alexander är 7 veckoe och väger 6,1 kg
    Mysigt med första skrattet!
    Vad skönt att dem sover på nätterna. Vi har liknande rutiner!
    Alexander vakar en gång på natten och får mat, byter blöja somnar om, sen på morgon kvisten runt 6 för mat och somnar om till 9-10. Då går vi upp. han får mat och jag gör honom i ordning, jag äter frukost efter det. han får ligga i babygymmet medan jag duschar (ifall inte pappan är vaken eller hemma). Antingen åker vi iväg någonstans eller så fixar jag i hemmet, typ tvätt eller dammsugning (har honom i BabyBjörn då, mysigt och praktiskt). Promenad om vi är hemma. Mat naturligtvis ett par gånger under eftermiddagen. På kvällen fixar jag middag och vi myser framför tvn eller så. Ibland fixar jag hemma medan han är hos pappa.
    Alexander gillar inte att vara själv mer än typ  max 15 min. Kan inte somna själv på dagen utan bara hos oss om vi inte är ute med vagnen.
    Sista kvällsmålet mellan 22-23,30. Sen somnar han till typ 3-4 och samma visa.

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Jag blir med stressad om Alexander skulle börja skrika, nu gör han knappt det. Men när han börja gråta så försöker jag vara lugn och shyschar honom. Oftast är det när han vill ha mat eller ska rapa :-P

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Vi har varit på IKEA och i stan (Göteborg) bor i Stenungsund o här finns bara ett köpcentrum som man på 30 min gått runt i :-P så inget "stan" liknande. även ett större "riktigt" köpcentrum (Torp i Uddevalla) med H&M o allt

Alexander ♥
  • Det är du och jag
    eliljeholm skrev 2012-11-20 14:00:22 följande:

Alva i sin fina tomteklänning som hennes pappa köpte till henne :)
    Nej vad söt!!
    Alexander ♥
  • Det är du och jag

Alexander älskar också gymmet, ligger och pratar, skrattar och slår på figurerna!
    Vi har fortfarande liggdelen, passar jättebra än så länge.

Sover era barn själva under dagen? Min somnar bara med oss (om vi inte är i ute somnar han i vagnen, men inte om den är i lgh), när vi lämnar honom vaknar han... På natten sover han i babynest mellan oss, men funkar bara på natten...

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Min vägde 6,7 kg för två veckor (11 veckor) sedan och var 62 cm sen var han stor när han föddes, 4070 gram o 53 cm.

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Härligt att barnen växer och gror
    Min lille har fått massa utslag på hela kroppen och är supertorr (fått min känsliga hy tyvärr). utslagen kan vara att han inte tål ko mjöks proteinen i ersättningen,så nu har han fått en speciell, så hoppas de går ner

Alexander var 64,5 cm och vägde ca 7,415 kilo igår . min stora pojke Hjärta

Julen var mysig, han skratta, pratade och var med mycket under dagen - var i centrum så klart. Jisses så mycket paket han fick!

Alexander ♥
  • Det är du och jag

hej girls! hur mår ni o era små?

när ska ni börja med hoppgunga, gåstol o matstol?

kram Josefine

Alexander ♥
  • Det är du och jag
    nyponros123 skrev 2013-01-19 09:45:38 följande:
    Hej tjejer! Började ge min dotter ersättning förrgår, men hon vägrar flaskan! Jag har köpt lite olika nappar men ingen av dem fungerar..är det någon som har lite råd och tips?Gråter
    det är inte ersättningen hon inte gillar?
    Prova "koppmata", är ganska jobbigt men då vänjer hon sig vid smaken
    Alexander ♥
  • Det är du och jag

Nu i helgen har Alexander provat att sitta i matstolen, gåstolen och hoppgungan. Åh vad han älskade det! Blev lite gring när vi tog ur han efter en bra stund (för hans ryggs skull). Så kul!!
    Nu är det bara hur vi ska göra för att han ska trivas i liggvagnen, gillar inte att ligga ner så länge och försöker ta sig upp. Sätter en kudde bakom men han faller nästan fram haha, leker med sig vagnleksak
    Hur gör ni?

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Min son sitter i matstol, hoppgunga o gåstol.   stunder då o då o han älskar det!!sitter även upp med hjälp av kuddar i liggdelen på vagnen i stunder.  vägde honom idag, hela 7800 gram Hjärta

Alexander ♥
Svar på tråden September bebisar :)