September bebisar :)
Vi fick vår son Linus den 15/9. Han ville komma ut 10 dagar för tidigt. 2880g och 52 lång. Han gillar att äta och hade när han var sex veckor gått upp till 4800g! En nöjd och glad kille!
Vi fick vår son Linus den 15/9. Han ville komma ut 10 dagar för tidigt. 2880g och 52 lång. Han gillar att äta och hade när han var sex veckor gått upp till 4800g! En nöjd och glad kille!
Ja jag var helt inställd på att få en oktoberbebis så det var väldigt överraskande men tacksamt ;)
Jag ger ersättning! Jag skulle ta EDA under förlossningen men läkaren tryckte in nålen för långt så det läckte ryggmärgsvätska. När det händer vanligtvis brukar man få huvudvärk ett par dagar efter förlossningen men för mig blev det så att min nacke slogs ut, så jag kunde inte göra annat än att ligga helt plant. Den värken var 100gånger värre än förlossningen. Jag trodde ärligt att jag skulle dö, och som sagt förlossningen kändes knappt. När det väl blev tid för att krysta, ja ni kan ju tänka er att krysta helt spikrak och som förlamad. Han kom iallafall till slut och jag blev efter några timmar ivägskickad till operation där de skulle göra en s.k bloodpatch. (de tar blod i armen och sprutar in i ryggmärgen som ett plåster typ.) det hjälpte rätt snabbt och jag kunde röra mig i 12h, sedan stelnade allt igen och jag låg helt förlamad i sängen oförmögen att hålla min nyfödda bebis och för den delen amma. Åt morfin också. Tre gånger fick de göra den här "bloodpatchen" utan att det blev bra. Jag var så fruktansvärt frustrerad och ledsen. Jag hade tänkt mig lite skavanker efter själva förlossningen men det hade jag inte en något. Kände inte av att jag hade fött barn ens. Alla läkare var inblandade (födde i Varberg) och även läkarna i Gbg var kontaktade för konsultation. Ingen visste vad de skulle göra, så det var bara att vänta ut det. Det gjorde det till slut, men då hade lilleman lärt sig att man inte behöver jobba för att få mat, så han ville inte amma. Jag hyrde med en pump från bb och pumpade och gav honom till han var sex veckor. Nu har jag gett upp det och ger enbart ersättning. Det var mitt korta svar på att jag ger ersättning :)
Ganska likt här med! Vägde Linus igår, väger 5580 nu! Han äter sista måltiden ca 21-22, ligget och pratar och tittar runt själv upp till en timme innan han somnar, och sover till ca kl 4 äter och somnar om direkt till kl 6-6,30 och då brukar vi kliva upp ca kl 7. Äter och myser till kl 09, då gör jag mig klar och äter frukost medan han somnar en stund/ligger och pratar i vagnen. Sen vill han ha mat ca kl 10-11 och sen går vi på promenad ett par timmar beroende på väder. Sen brukar han sova vidare till ca kl 15 och sen är han vaken eller max sover 30min pass till kvällen.
Nej jag blir också stressad. Vi har dock varit iväg flera gånger på köpcentrum. Men han sköter sig väldigt bra varje gång, trots det blir jag stressad. Han somnar så snart han hamnar i bilstolen och i vagnen när vi går ut...
Min kille blev tre månader igår och när han vägdes senast så vägde han 6040g. (Han vägde bara 2880 när han föddes...) ska till BVC och vägas ochvaccineras på tisdag!
Jag är säker på att du kan vara lugn!! Om hon verkar må bra och dessutom ändå går upp i vikt så är det garanterat lugnt! BVC skulle ju säga något om det var galet, det är ju bland annat därför dem finns ;) tycker inte att din flickas vikt låter för lite ;)
Precis! Det är väldigt olika! :)
Hej! Ja var ett tag sedan vi skrev här! Välkommen :) Jag bor på västkusten!
Hur mår era små? :)
Ja ser verkligen fram emot att börja testa :) men han har inte börjat visa något intresse än för det, men nu när han sitter med ossvid bordet när vi äter så går detnog rätt snabbt skulle jag tro! Jag känner ingen brådska över det...
Hej! Vi har kört med hoppgungan och han gillar den även om han inte hoppar helt själv utan mam får hjälpa till lite, han vill ju hela tiden stå och hopps när man håller honom, och han är tung! Matstol har vi också börjat med, men han sitter ännu bättre i bumbostolen så den har vi kört mest.