Inlägg från: eliljeholm |Visa alla inlägg
  • eliljeholm

September bebisar :)

Jag heter emma och är 17 år, Jag fick min dotter Alva den 14 september, hon var 50cm lång och vägde 3700g. Hon kom med akutsnitt för jag fick hsvandeskapsförgiftning.. Vi bor i Strängnäs som ligger inte så långt från Eskilstuna:) bild kommet sen, är på telefonen:)

• eliljeholm

här är mitt lilla hjärta :)
  • eliljeholm

tack, din son var också otroligt söt :)

• eliljeholm

det funkar bra, jag är tillsammans me pappan sen 3 år tillbka och vi har bott ihop i två år, men allt funkar bra:) hoppade av skolan förra julen, så jag ska söka ny linje nu för jag trivdes inte på den gamla :)

• eliljeholm
    PetraL skrev 2012-11-05 13:07:23 följande:
    härligt att han finns för eran flicka och dig :) vad gick du och vad ska du söka ?:) 

Jag gick barn och fritid men tänkte söka bygg, fordon eller vård och omsorg, jag har inte jätte bra betyg så jag hoppas att jag kommer in :)
  • eliljeholm
    PetraL skrev 2012-11-05 13:14:07 följande:
    okej :) jag gick barn och fritid men bytte till hotell och turism , super rolig linje :) kommer börja om den när Liam börjar dagis :) jag hade inte heller vidare bra betyg (A)

okej, har funderat på den linjen jag med, men vet inte riktigt :) jag vet inte vad dom har för intagningspoäng på alla linjer, jag hade 115p när jag gick ut nian, önskade man pluggade lite mer då så man inte skulle haft problem att komma in på linjerna, men det är lätt att vara efterklok ;)
  • eliljeholm

Någon som har facebook som jag kan få lägga till som vän? roligt att  följas där mer, det blir ju fler bilder där, jag är inte här inne jätte mycket heller :) 

• eliljeholm
    PetraL skrev 2012-11-05 14:04:28 följande:
    Jag hade 90 och kom in på den så det lär du med göra med högre poäng :P 

okej, ja jag hoppas på det bästa :)
  • eliljeholm

Min dotter äter också ersättning, fast det var jag som inte klarade av att amma, fick ångest innan varje amning och det blev bara värre när jag fortsatte, fick en ångeststtack som satt i ca 2veckor, så jag valde att sluta amma för min egen skull, och för min dotters, hon ska inte behöva ha en mamma som har ångest innan varje amning.. Men ersättningen har funkat kanon:)

• eliljeholm

Mina rutiner är exakt som sohiee :)

• eliljeholm

Alva i sin fina tomteklänning som hennes pappa köpte till henne :)
  • eliljeholm

Alva sover själv på dagen och på natten, men bäst sover hon om om får ligga i famnen på dagen, dock så sover hon extremt bra själv på natten och i egen säng )

• eliljeholm

Vad väger era bebisar? Alva väger bara 5,5kg och är 3 månader och hon börjat plana ut på viktkutvan tycker hon borde väga mer, eller? BVC gubben verkar inte ta min oro på riktigt..

• eliljeholm

Oj, ja Alva vägde 3700g när hon föddes så jag tycker hon borde lägga på sig mer..

• eliljeholm

Ja, hon är nöjd och glad som det bara går, kanske bara som är nojjig, jag var dessutom ganska liten jag med som bebis.. Får lita på er och BVC :)

• eliljeholm

Oj! Haha, Alva har 62 i kläder, men hon är nog ganska lång och smal, nästan 61cm lång :) hon är också otroligt stadig i nacken, hon fick beröm redan på bb av barnläkaren att hon hade stark nacke, då blir man ju stolt :)

• eliljeholm

Alva är 3,5 månad och vänder sig från rygg till mage heeeela tiden, så nu får man se upp på skötbordet, har även provat ge henne egen kokat morot och palsternacks puré, men hon var inte så intresserad så vi väntar nog ett tag med det igen ;)

• eliljeholm

Alva blir 4 månader den 14, någon vecka efter hon blev 3 månader lärde hon sig att vända från rygg till mage, dock går det inte lika bra från mage till rygg. Senaste veckorna har hon fått gröt på kvällarna och sover nu hela natten från ca 21.00-07.00 mat och sen till ca 10.00 igen :)
    Inatt sov hon i sitt eget rum för första gången, valde att flytta in henne för att hon ska sova bättre då hennes far brukar snarka väldigt högt.. Haha
    Alva har även börjat med att gnugga sig i ögonen, nästan hela den vakna tiden, så att det är trötthet tror jag inte på, hon gnuggar och gnuggar så hon blir helt röd runt ögonen, är det något ni känner igen? Ska självklart ta upp det med BVC när vi ska dit ifall det skulle vara något annat!

• eliljeholm

Alva sitter i matstol, hoppgunga och gåstol, hon är väldigt stabil i både nacke och rygg, men vi har en liten filt runt henne så hon Inge vinklar så mycket, häromdagen överraskade hon mig totalt med att sitta själv i några sekunder..

• eliljeholm

Vi har sittdelen i vagnen, fast lite halv liggande/sittande just för att det inte ska bli för mycket för hennes rygg :)

Svar på tråden September bebisar :)