• Takex

September bebisar :)

Ja va roligt! :D Tänkte på det här om dagen att ingen september 2012 fanns!

Jag heter Mimmi och är 25. Den 28 september kom vår son Shingo med akut kejsarsnitt efter att jag blivit igångsatt två dagar tidigare, det var en envis förlossning. Ut kom en liten krabat på 50cm och 3470gram. Idag är han nästan 6 veckor, 53.5cm lång och väger 4660 gram så han är fortfarande rätt mini. Jag är från Stockholm men bor utomlands i Tokyo och är gift med lillfisens pappa. 

Här är vårt lilla monster!

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Min skit helammas men han är ändå så liiiiiten, har två klädpaket på väg i posten till honom storlek 56 eftersom det blivit så kallt! 

PetraL skrev 2012-11-08 01:03:12 följande:

Super söt kille :D hur är det att bo i tokyo ?:)
    Tack :3 Det är bra, finns ingen bättre plats än Japan :)
    Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Vi gör lite som vi vill, ända som jag håller stenhårt på är att han ska lära sig natt och dag och det går bättre och bättre. Innan sov han för natten 130 men nu mellan 2330-00 så snart hoppas jag på 22 så man kan få lite tid som par också och typ slippa duscha halv 2 på natten :P

Jag tycker Shingo är lättare att sköta när vi är ute, han hänger med under armen typ : ) när han är vaken så stirrar han glatt på något simpelt som en vägg broschyrer hur länge som helst och han sover länge och gott i både vagnen och bärselen :3

• Takex

Jag har inte tippat liggdelen än men använder nyfödd inlägget till min bärsele i vagnen för att han ska kunna sitta upp. Han är väldigt nyfiken men dom orkar inte så länge så om du har en separat sitt del som inte går att fälla bak till helt liggande så hade jag väntat och buffat med kuddar osv i liggdelen :) efter 10-15 min har Shingo sett så mycket att han måste sova :P

• Takex

Men kör på då om du gillar det! Då kan du ju bara luta ryggen bakåt så han sitter lite mer som i en baby sitter så tror jag det är lugnt :) han säger ju till om han sitter tokigt.

• Takex

Hej Miranda! Vilken liten gos du har! Jag blev också igångsatt fast pga att ungen aldrig kom :P
    Mår du bra nu i njurarna? 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Har ni alla börjat med leksaker? Och hur har ni tänkt kring julklappar?

Jag köpte en baby sitter till Shingo för några veckor sen och den går mer och mer för varje vecka han blir äldre. Nu i helgen var vi iväg på babies r us och köpte mobil till skötbordet och ett baby gym också för han börjar verkligen visa att han har ett intresse.. han avskyr just nu gymmet men ääälskar mobilen. Ligger och ler och pratar och viftar och har sig hur länge som helst!

Vi köpte två "tilläggsleksaker" som man kan haka fast på gymmet fast är lite mer avancerade och större som han ska få julklapp, tänkte sätta den ena på vagnen för då är han runt 3 månader och kommer säkert försöka att ta i saker och liknande.

Jag tror gymmet är för överstimulerande fortfarande så tänkte lägga undan det någon vecka och sen försöka igen. 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Jag har också en bebis som bara sover själv på natten. På dagen sover han varannan timme och fram till lunch sover jag med honom i sängen sen brukar vi gå upp och han sover i bärselen osv resten av dagen.

Det fungerar bra eftersom jag ofta går och sover vid 3 på natten. När han sover får jag min egentlig så då sitter jag uppe och tar igen det på förmiddagen :)

• Takex

Min bebis är också rätt liten, han är 2.5 månader och har fortfarande 56 liksom :P Och han var ändå 3400gram vid födseln. Bara dom följer sin egna kurva vad jag förstår.

Tycker han ändras så fort nu! Den senaste snart veckan kan jag lägga ifrån honom när han somnar och det är verkligen något nytt! Han orkar ligga 10 min längre i gymmet, sammanlagt 20 min kan han ligga och jollra! 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Va roligt! Min son skulle behöva växa till sig lite för alla fina kläder jag har är 62/68 och det passar inge bra.

Alla vi stöter på tror han är allt från 4 månader till 1 år (!) bara för att han är helt stabil i nacken. Känns så löjligt då att han bara är 2.5 och så tanig..

• Takex

Jag har köpt en hoppgunga som jag hoppas kommer om en dag eller så! Har en liten herre som inte har tid att vänta, nu kan han stå med stöd om man ställer honom : / vi har inte så mycket golvyta så hoppas han kan träna sina ben muskler i den! Sitta har han gjort ett tag, nu är det bara att hans mentala utveckling ska komma ikapp så balansen blir bättre.

Annars tränar vi varje dag med att han ligger på rygg, så får han greppa mina tummar och så häver han sig upp till sittande och sen stående, det tycker han är jättekul!

Han älskar att sitta i bumbo stolen och slå med leksaker och välta ut kiwi ur fruktskålen som jag aaaalltid glömmer att flytta undan.

Jag ställde om vagnen till mellan läget mellan ligg och sitt för några veckor sen efter att han hatat vagnen och bara skrikit i ett par månader. Där sitter han nu nöjt :) skitungen!

På fredag är det vaccinering :( usch :(

• Takex

Vi har fått hoppgungan nu och han älskar den! Han kan hoppa i 30 min innan han vill göra något annat. Gillar att peta på snörena också. Det tog han två omgångar att finula ut att han ska böja båda benen men nu hoppar han som en galning!

Han kan fortfarande inte rulla men han verkligen vägrar att ligga ner, så jag försöker hela tiden komma på saker som kan få honom att gå med på det, alla tips är välkomna, tror verkligen att han skulle gilla att få lite kontroll över sig själv.

Annars är han väldigt framåt med balans, han kan sitta själv både med och utan stöd och kan stå med stöd. Händerna är han inte lika duktig med, han prickar alltid rätt men kan fortfarande glömma att öppna handen, lite svårt att greppa då :P

Allt är så spännande nu, det händer så mycket!

• Takex

Ah en tummy time kudde ingick när jag köpte mitt men han godkänner inte det heller. Han tycker heller inte om baby sittern det litar för mycket, men om jag sätter honom i Bumbon i gymmet är han glad... Men då försvinner ju hela grejen med att han ska ligga.. :P

Svar på tråden September bebisar :)