• jg3

September bebisar :)

Hej hej,

Fick tips om att såna här sidor finns nyligen så kikade in och hittade er :) Vår lille kille kom 21 september. Någon här som bor i Stockholm?  

• jg3

Liten mår bra. Har dock börjat äta lite mindre så kompletterar med ersättning. Har tidigare sovit hela nätter men nu börjat vakna 2ggr per natt - har väl kanske att göra med att han kanske äter mindre? Någon mer som har detta bekymmer med maten?

Annars äter han gärna upp sina händer, skrattar, pratar och tycker för det mesta om att ligga på mage. Babygymmet är väldigt intressant!

Mysigt att läsa om era små som i princip är lika gamla som min lille kille ð???

• jg3

Lyckan2: lillkillen vände uppåt i vikt nu senaste vägningen igen så mil teori stämmer nog att hans viktuppgång minskade när han slutade äta på natten under några veckor. Men sålänge de är pigga och glada behöver man nog inte oroa sig så mycket. :)

Smakisar läste jag nyligen att Livsmedelsverket rekommenderar tills de är 6mån och alltså inte 4mån som BVC säger. Jag har inte funderat så mycket. Kanske faktiskt väntar till närmare 6mån ändå.

• jg3

Någon som har en Urban eller som vet något om nya sittdelen som kommit? Funderar på o köpa ny vagn eller köpa den sittdelen. Originalet är ju frånvänt mig o vill ha honom mot mig.. Än gillar han sin liggdel, somnar nästan direkt i vagnen :)

• jg3

Ett tips är att använda en amningskudde (eller något liknande) under överkroppen när de ligger på mage så kommer de upp lättare och iaf min kille accepterar att ligga på mage en lite längre stund än innan.

• jg3

Oj mina dagar bara flyger förbi. Vi har en "aktivitet" per dag max. Detta kan tex vara en långpromenad, åka till centrum/stan med något ärende, fika/luncha med vänner, ha tvättstugan :), öppna förskolan annars älskar vi att mysa hemma också då vi tränar ligga på mage och sitta i amningskudden.

• jg3

Tjejer, måste fråga. Är det någon av era bebisar som har allergi eller är känslig mot något? Jag misstänker att vår lille kille har mjölkalkergi nämligen. Får röda prickar runt mun, på näsa och under ögonen. Han har ätit mild havregröt och frukt/mos ibland. Har nu testat sinlac och hoppas prickarna håller sig borta, för de har minskat.

Svar på tråden September bebisar :)