Inlägg från: fantasyforever |Visa alla inlägg
  • fantasyforever

September bebisar :)

Här är en till septemberbebis, född den femte och är alltså fyra månader nu. Glad och go liten skit som för en dryg vecka sedan lärde sig rulla från rygg till mage så nu snurrar han stup i kvarten till mage och ibland tillbaka till rygg igen. Han gör ibland krypansatser med benen, dvs drar in dom under sig och lyfter upp magen och står på knän el tår för några sekunder. Sover hela nätter men oftast bara halvtimmar på dagen. Har gåstol och hoppgunga. Han är mitt tredje barn de andra fyller sju och nio i sommar.

• fantasyforever

Vi har börjat med lite smakisar eller smaksensationer som det så vackert heter. Ska börja med gröt i morgon först i smakisar någon vecka och gillar han det ska han få en portion gröt på kvällen :)

• fantasyforever

Ni som ger gröt el mat hur mycket ger ni och hur gammal är barnet? Casper får oftast en smakis per dag, ger då en stor tesked av ex potatis, morot, majs el liknande. Utöver det får han fingerslickar av vår mat, smörgåsrånbitar. På kvällen får han gröt på en halv dl vatten samt en stor tesked katrinplommon pure. I övrigt äter han fem mål ersättning, varav det ena målet snart byts ut mot gröten han äter. Casper är fyra och en halv månad.

• fantasyforever

Casper älskar att sitta upprätt, matstol gåstol och hoppgunga använs flitigt här. Han är helt stadig i nacken. Rullar sig fram på golvet och gör ibland små krypansatser. Har sittvagn med fullt liggläge, är han vaken och inte ska sova mer så då sitter han upp i fullt sittläge.

• fantasyforever

Här flyger oxå dagarna iväg, förutom att jag gör alla sysslor hemma såsom städ tvätt och disk ( blir rätt mycket då hemmet har tre barn samt massa djur) så brukar vi vara ute och promenera varje dag. Vi är inte på någon öppna förskola eller andra folksamlingar i onödan eftersom det går så mycket influensor och rs nu.. baka brukar jag göra på dagarna, rensa och sortera bland kläder osv... man hinner massa hemma nu när man inte jobbar det är ett som är säkert ;p

Fil och youhurt, när börjar ni med det? Casper smakar och gillar i stort sett allt, äter ett mål gröt och ett mål mat/efterätt i kombo med ersättning. I övrigt äter han ersättning men smakar av allt vi äter om han är intresserad.han är strax fem och en halv månad.

Svar på tråden September bebisar :)