kallad till iva-test (add/adhd)
Hej!
Vet inte alls om jag la den under rätt ämne men jag har egentligen bara en liten(!) fundering.
Till o börja med vill jag säga att hela den här processen har tagit tid, alldeles för lång tid. Allt började med att jag träffade en doktor förra vintern som skulle remittera mig till en psykolog. Runt 3-4 månader senare "råkar" han tappa bort mina papper varav väntetiden blir ännu längre.
Efter många om och men fick jag äntligen träffa en psykolog i somras (runt 6-7 månader efter vi fått ordning på alla papper osv) hur som helst berättar hon att hon ska överlägga med sina kollegor i dagarna för säkerhetens skull.
Sagt och gjort, hon kontaktar mig några dagar efter efter samtalet och säger att jag kommer bli kallad igen runt september (detta var nog i juni/juli, har väldigt dåligt minne)
Idag är det 5:e november och har ÄNTLIGEN blivit kallad till någonting som kallas "IVA-test" (om jag nu hörde rätt). Och min fråga är egentligen bara - hur lång tid har jag kvar av utredningen på ett ungefär? Är det många moment? Jag vet att väntetiderna är långa och att jag säkert bara är "en i mängden" men jag vill påbörja mitt liv nån gång, jag är snart närmare 25 än 20 och börjar må riktigt dåligt över att inte få någonting uträttat.
Vad är ett IVA-test egentligen? Tog 30 minuter att skriva den här texten, känns som att jag har läst den 100 ggr för att ni ska kunna läsa den.
Tacksam för svar
Mvh