• Anonym (vad göra?)

Jag väger 55 kg och är 170 cm lång. Han tycker jag är pluffsig?

Jag vet inte om jag postat denna tråden rätt men det här var det närmsta jag kunde komma.... :/

Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag har tidigare lidit av anorexia i flera år. Under tiden har jag varit ihop med min nuvarande kille. Han har stöttat mig och hjälpt mig igenom detta... Idag har jag gjort stora framsteg och har gått upp cirka 10 kg på ett halvår. Jag är själv helt okej nöjd med hur jag ser ut nu...Häromdagen kom jag och tänka på hur smal jag varit och sa till min kille "tycker du inte jag gjort stora framsteg älskling?". Svaret jag får är "jo, men akta dig så dom inte blir fööör stora". Jag frågade vad han menade och han sa att han tycker att jag börjar bli lite pluffsig......

Visst om han är van att se mig äckligt smal, men vad har han för idealbild egentligen om jag är pluffsig nu?

Det är inte på något vis han som fått mig att gå ner i vikt tidigare utan det har med en del fobier att göra.. Så det han säger skulle inte få mig att gå ner igen, men däremot funderar jag på om han tyckte att jag var lagom smal under min anorexiatid. Känns bara så konstigt att han säger så som han stöttat mig att gå upp i vikt :/ 

• Svar på tråden Jag väger 55 kg och är 170 cm lång. Han tycker jag är pluffsig?
  • The Riddler

Lyssna inte på honom. Din vikt är just nu perfekt för din längd, idealet om du frågar mig. 
    Nu när du har en bra vikt så ska du bara se till att få motion (för din hälsas skull inte enbart utseende) och ät rätt.
    Jag kan omöjligen tycka att någon ser "pluffsig" ut på 55kg och en längd på 170.

Var nöjd! 

Everything I tell you is a lie, including this.
  • Anonym

beror ju på vart kilona sitter.
    jag är 168 och 53 kilo och ser pluffsig ut eftersom mycket sitter på magen.

Även om det är lite taskigt av din kille att säga sånt, speciellt pga din bakrund så frågade du ju även och han måste ju få svara ärligt. 

• misplacedname

Helt seriöst hade jag bett han fara och flyga. 55 kg till 170 cm är inte i närheten av "pluffsig". Kanske att du kan träna, om du inte redan gör det, för att må bra och stärka kroppen. Hoppas att han själv har ordentlig koll på sin kropp för att komma med ett sånt uttalande om din kropp.

Själv väger jag 57-59 till mina 170 cm och min sambo vill snarare att jag ska gå upp och få större former igen.

• The Riddler

Det normalaste är väl att kilona sitter på magen och det är inget ovanligt. Som sagt, motionera och kör magövningar (antar att kilona sitter där). Jag är 173 cirka och väger 62 kg och är helnöjd ;) Spinkis - thats me!

• Anonym

Det kanske är som när en överviktig kvinna bantar och går ned i vikt och mannen blir rädd att hon ska bli attraktivare för andra män och till slut vilja ha någon bättre än honom och därför försöker "trycka ned" henne?

• Anonym (D)
    The Riddler skrev 2012-11-05 15:38:51 följande:
    Lyssna inte på honom. Din vikt är just nu perfekt för din längd, idealet om du frågar mig. 
    Nu när du har en bra vikt så ska du bara se till att få motion (för din hälsas skull inte enbart utseende) och ät rätt.
    Jag kan omöjligen tycka att någon ser "pluffsig" ut på 55kg och en längd på 170.

Var nöjd! 
    Perfekt? Det är precis på gränsen till undervikt. Kan säkert se helt okej ut på vissa kroppstyper, men några kilo till gör nog nytta (både utseendemässigt och hälsomässigt) ändå.

TS, du måste inte vara snyggast i stan. Det viktiga är att du är frisk. Tycker din kille annorlunda så är det hans bekymmer. Det finns gott om killar där ute som föredrar en frisk tjej framför en modellsmal.
  • Anonym (vad göra?)

Tack för många och varierande svar! Kan ju tillägga att jag inte fått en stor mage. Det kanske är så det blir om man går upp snabbt i vikt om man har normalvikt från början. Men eftersom jag varit så underviktig så har det placerats ut ganska jämt... De mesta har faktiskt hamnat på armar och ben...

Tack för tipset ni som säger att det kan vara bra att träna! Det ska jag absolut göra! Känner mig ganska svag i kroppen och ska börja träna för att få lite styrka.  

• Anonym (D)
    Anonym (D) skrev 2012-11-05 15:46:39 följande:
    Perfekt? Det är precis på gränsen till undervikt. Kan säkert se helt okej ut på vissa kroppstyper, men några kilo till gör nog nytta (både utseendemässigt och hälsomässigt) ändå.

TS, du måste inte vara snyggast i stan. Det viktiga är att du är frisk. Tycker din kille annorlunda så är det hans bekymmer. Det finns gott om killar där ute som föredrar en frisk tjej framför en modellsmal.
    Oj, vad jag motsade mig själv där! Med "snyggast i stan" menar jag vad TS kille tycker är snyggt. Själv tycker jag att lite hull är klädsamt på de allra flesta.
  • The Riddler
    Anonym (D) skrev 2012-11-05 15:46:39 följande:

Enligt BMI så är hennes vikt "legit", men visst skadar det inte med en extra 4-5 kg.
  • Anonym (nämen...)

Det låter inte pluffsigt, herregud! Jag är 168 cm och väger ca 57 kg (har höfter, bröst och rumpa men väldigt smal midja), jag blir ofta kallad "petite".

Svar på tråden Jag väger 55 kg och är 170 cm lång. Han tycker jag är pluffsig?