Anonym (fia) skrev 2012-11-05 20:36:12 följande:
ja visst är alltihop väldigt konstigt? ska ha samtal nästa vecka med läraren men känenr att jag förutoma tt jag vill styra upp vad vi ska göra NU vill ha koll på vad som är rimligt, vad är elevansvar, föräldraansvar och skolans ansvar. att sitta med så här mycket matte hela lovet har sänkt dotterns självförtroende massor hur mycket vi än pratat om att det är fullt naturligt att man kan hamna sådär ibland i skolan, att vi hjälps åt, tar det steg för steg osv. hon är knäckt.
vi har utvecklingssamtal först om några veckor, förra var i våras och då var allt lugnt, men även om man bara har ett samtal per termin måste de väl signalera i tid om hon halkar efter??
och har inte vi föräldrar rätt att få ta del av planen för vad de ska kunna, och när? jag kan inte veta att de jobbat med klockan (rätt avancerat, typ "om klockan är tjugo över tre, hur mycket är den då om tjugo minuter?" )och vet jag itne det så kan jag inte öva det hemma. och tydligen behövs det för att hon ska hänga med. sen undra rjag omd et är rimligt att de itne får öva tillräckligt i skolan men det kan ju handla oma tt just mitt barn behöver mer tid på sig? har aldrig tidigare märkts men ok?
i alla andra ämnen verkar det gå bra men jus tnu blir jag förstås osäker på alltihop.
hur förhåller jag mig på ett bra sätt på mötet tro? att vräka ur mig hur arg jag är är ju inte direkt konstruktivt. alla tips välkomna!
skriv upp punkter innan och repetera dem så du är lugn och saklig.
ta anteckningar på vad läraren säger -kan vara bra att ha att "gå tillbaka" på.
be dessutom att få se skolans anteckningar om dotterns framsteg och deras åtgärdsplan.