OnlyZ skrev 2013-03-16 09:19:25 följande:
Ja att göra en bukplastik precis innan sommaren är ju verkligen inte det bästa man kan göra, blir ju svårt att njuta av sommaren då! Vad jag har förstått så gör dom inte ens open under sommaren.. Men det kanske e olika på olika sjukhus.. Jag förstår att du vill göra den så snart som möjligt! Men är det verkligen värt det att göra den snart så att du får sitta inne och försöka svalka magen hela sommaren?
Jag har aldrig hört att man inte FÅR skaffa barn efter open, men det är ju rätt onödigt att göra den för magen kommer garanterat att börja hänga efter graviditeten igen.. Och varför riskera infektioner och lidande två ggr?? Det känns ju jätte onödigt.. Sen förstår jag ju även din tanke, det känns jobbigt med din nya kille o så, men han är ju med dig! Han valde dig, han kommer ju inte helt plötsligt från ingenstans tycka illa om dig pga din mage.. Värre är d ju för oss vars killar valde oss när vi va snygga och smala

Hahaha.. Snacka om nergradering =P Hahaha
Jo jag har tänkt en del på det En hel del tom :) Jag och killen har pratat om det en hel del också och jag har inte till hundra bestämt mig. Å andra sidan blev min kompis jättebesviken med sin op eftersom man inte får fettsugning och sånt så blir det ju inte lika bra så jag är ändå helt inställd på att göra om det om några år för helst skulle jag vilja göra ett cirkulärt snitt. Men jag har ju tid på mig att tänka, det lär ju ta ett tag innan det är min tur ändå :)
Han tycker absolut inte det är något fel med min mage men jag kan inte känna mig bekväm alls. Det är ju inte bara när jag är med honom utan det är även till vardags då skinnet hänger över så väldigt. Men nu har jag slutat att plugga (efter 10 veckor helvetespluggande) så nu ska jag börja träna igen nästa vecka och kanske kan jag få bort mer fett och spänna upp magmusklerna lite men jag får se hur jag känner sen. Jag hatar att för första gången i mitt liv vara smal och sen inte kunna ha på mig dom kläder jag vill utan fortfarande går i förstora kläder för att magen alltid hänger över byxorna :( Och det är ju inte ens säkert att vi vill ha barn, vi har bara nuddat ämnet men vi har inte varit tillsammans länge nog för att ens prata om det på allvar... Vill inte gå miste om den här chansen att just nu få känna mig bekväm i mig själv...