• Anonym

Bukplastik..

Anonym (FD Fetto) skrev 2012-11-06 08:17:23 följande:
    Hur gjorde du för att bli beviljad bukplastik genom landstinget? Har du genomgått en GB-op? Då är det tydligen lättare... Jag har gått ner i vikt på egen hand och har en del "maghäng" jag vill bli av med men har inte tagit mod till mig att gå till VC ännu...

Det låter intressant, har efter flera graviditeter och kejsarsnitt ett rejält bukhäng, hur gör man för att få en plastikoperation beviljad
  • Anonym
    Anonym (jag med) skrev 2012-11-06 11:59:32 följande:
    jag har gjort en bukplastik för exakt ett år sedan, på StG. har aldrig varit speciellt överviktig men mitt första barn föddes med snitt och magen blev heeeelt fördärvad! Nu är den såååå platt och fin haha. hade dock problem med infektioner i nästan 6 månader efter open, så 20 cm av ärret är jättebrett, knöligt och svart. Så det kommer aldrig bli några minibikinis för mej, men med kläder på är den grym!
    Hej !
    Fick du operationen betald ? 
  • Anonym

Jag funderar på en bukplastik. Har så pass delade magmuskler efter mina graviditeter, att magen putar ut som att jag vore gravid.. och bristningar överallt.
    Det jag undrar är om ni har sytt ihop era magmuskler vid operationen, och om ni i slutändan trots komplikationer tyckte att det var värt det?
    Vad kostade det för er?  

• Anonym

Har en tråd utan kommentarer där jag söker folk som har erfarenhet att full bukplastik. Har fått en beviljad och den ska ske inom tre månader. Har så många tankar kring detta....

• Anonym
    OnlyZ skrev 2013-02-15 18:53:28 följande:
    Vad har du för tankar då? Kanske kan vi hjälpas åt att svara på dom =)

Oh massor, hur länge låg ni inne? Hur ont hade ni och hur länge? Var ni mycket "handikappade"? Hur lång tid tog det på operationsbordet? Är ensamstående med ett barn på heltid. Har ju inte hur mycket hjälp som helst....
  • Anonym
    Cecese skrev 2013-02-16 12:15:56 följande:
    Hur gammalt barn har du? Jag gjorde min bukplastik för lite över 1 år sen och skulle jag varit ensamstående då skulle jag aldrig kunnat göra den. Mina barn var då 13 år, 9 år, 5 år och 3 år. De stora barnen var inget problem men jag klarade inte av att ta hand om de mindre barnen.  Första 2 veckorna lyfte jag max 1 kg, sen i 2 veckor lyfte jag max 2 kg. När det gått en månad så började jag sakta kunna göra lite mera men det tog 2,5 månad innan jag vågade leva hyfsat som vanligt. Egentligen så var det lite för tidigt men 3 månader efter operationen separerade vi så pga flytten var jag tvungen att lyfta mer än vad som kändes bra. Det tog 1 månad innan jag vågade börja köra bil och då bara korta sträckor.  Har du någon som kan hjälpa dej med att handla, städa, tvätta och andra tyngre saker 2-3 månader? Jag kommer inte ihåg hur länge operationen tog men jag låg inne 3 nätter tror jag. Sen var det kontroller en gång om dagen i 2-3 dagar till för att kolla dränaget. Jag fick fara hem med en dränageslang kvar och den ville dom kolla varje dag tills dom kunde ta bort den med. 

Min son fyller fyra. En kompis bor hos sonen när jag ligger inne, och hon stannar i en vecka till för att sköta honom. sen ska jag försöka få nån som kommer hem och kollar lägeten gång om dagen. tänkte handla på hemkörning så länge det behövs. Utifrån det du skriver, så anlitar jag städhjälp i tre månader. Läkaren sa att jag skulle kunna laga mat utan problem. Och jobba efter två veckor. dagis skulle hjälpa sonen på med kläder. Hur gick det för er att gå? Hur långt? Dagis är 100 meter bort. Kanske 80m. Får fixa tvätthjälp på nåt sätt... Hur gick det att sitta och stå? Att sätta sig och ställa sig? Duscha själv? Hur kom ni till sjukhuset? Fick ni sjukresor?
  • Anonym

Gör denna anonym bara för säkerhetsskull
    Här är lite dagen före och fyra dagar efter bilder.. Fortfarande lite tjockis men hänget (på magen) är BORTA!! =D
    Hehe

• Anonym

Till höger i skuggan fortsätter "hänget", påsen.... En bild på fulaste magen i stan. Kan de ge mig tid för op snart?

Svar på tråden Bukplastik..