Inlägg från: Anonym (oxå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oxå)

Bukplastik..

Anonym (Ska göra) skrev 2013-06-19 21:54:53 följande:
    Ja jag vågar inte sövas..Jo jag ska bara ner 2 kg till innan jag ska göra min op. Vägde 78 när jag var hos läkaren, och han sa att jag skulle ner till 74. Har inte ens kollat med landstinget om jag skulle få den betald..
    Jag har gjort en GBP  och en mindre bukplastik inom mitt hemlandsting fick den betald, gick bra och har inte haft några problem dock kanske jag önskar att jag gått till en plastikklinik istället. De tog bort 2,3 kg fett och hud.

Nu till det jag skulle komma till... Har du frågat om du kan få göra det under lokalbedövning?
    Jag frågade ifall jag kunde få göra så för jag vågade inte heller bli sövd igen, men min läkare sa att man gör det inte under lokalbedövning utan måste sövas för de spänner ganska hårt så du vill nog inte ens vara vaken då....

Sen kan jag berätta att du är aldrig mer övervakad och tittad på än när du ligger sövd på sjukhuset, det kan nog vara bland de säkraste sätten att sova Glad Be att få prata med en narkosläkare om din oro före op för det kan nog hjälpa dig. Lycka till  
  • Anonym (oxå)
    7 michelingodingar skrev 2013-12-02 08:05:16 följande:
    den 25 november var jag hos läkaren för en ny bedömning, jag hade då gått ner 6,4 av de 5-7 kg som han ville att jag skulle gå ner innan han ev gick med på att skicka remiss.
    Efter den del dividerande fram och tillbaka så tyckte han att jag trots allt skulle få min remiss

Dock sa han till mig att jag MÅSTE stå på mig hos kirurgerna för dem vill gärna inte göra dessa operationer. Har ni mött på att läkarna inte vill och att ni verkligen fått motivera varför ni ska få hjälp? eller har det räckt med att de ser hur hänget sett ut? Jag fick remiss både för buk och bröstplastik nu.
     Jag hade hudproblem och beskrev hur det blev och han tyckte att det var klart att vi skulle ta bort hud.
    Om du får eksem eller klåda i hudveck så är det enklare att övertyga dem att göra det.
  • Anonym (oxå)

Se till att du tar upp allt som har med hudproblem och att du har det psykiskt jobbigt med överskottshuden så ska det nog ordna sig. Dom brukar vilja veta varför du vill göra en op, och svampinfektioner och eksem brukar vara ett toppkort.  Jag hoppas det löser sig för dig och att du får opa dig Glad lycka till.

• Anonym (oxå)
    Tjohalia skrev 2013-12-04 07:26:24 följande:
    Hej! Gjorde bukplastik för snart 7 veckor sedan via landstinget. Är i det stora hela mycket nöjd, även om jag upplever att ärret kom väldigt högt upp. Perfekt kommer det ju aldrig bli, det var dom mycket noga med att informera om. Och det är jag glad över. Jag tror det är oerhört viktigt att ha realistiska förväntningar. Jag har nu bara en liten fundering kring det här med gördeln, det verkar ju så olika hur länge man ska ha den. Jag ska ha min totalt i 3 månader, varav den första månaden dygnet runt. Vad har ni fått för information ang detta? Och sen skulle jag gärna ta tips på sköna gördlar, för min ger mig riktigt ont i ryggen och korvar ihop sig, så just nu har jag den tyvärr för lite pga att den är så oskön. Har den alltid när jag jobbar, men sliter av den när jag kommer hem. Känner ju att jag behöver den, eftersom jag svullnar mer om jag inte har den.
    Jag  kommer inte riktigt ihåg hur länge jag hade gördeln, men jag vart sjukskriven i 10 veckor så det är det minsta. Min korvade också sig och jag hittade aldrig någon som var riktigt skön, så nåt bra tips har jag inte där tyvärr.
    7 michelingodingar skrev 2013-12-04 10:43:16 följande:
    Hjärtat slår i 200 just nu, de ringde från kirurgen i Kalmar om att jag har en tid redan på måndag men att de var tvungna att boka om den så en ny tid kommer på posten. Det gör mig inget men nu vet jag åtminstone att remissen är bedömd och godkänd för ett första besök
    Lycka till Glad
Svar på tråden Bukplastik..