• Strumpemamma

Du som gjort sent TUL. Hur väl stämde storleken på barnet?

Gjort ett TUL idag. Beräknad imorgon och i väntan på, så undrar jag nu hur väl ert TUL stämt överens med verkligheten??

• Svar på tråden Du som gjort sent TUL. Hur väl stämde storleken på barnet?
  • Grodben

Det stämde rätt bra. Den uppskattade vikten var 3500 och vår dotter vägde 3480

• Charmed92

Jag gjorde ett TUL samma dag som jag födde, fick vikten 3100-3300g ut kom han och vägde 4005g
    så för oss stämde de verkligen inte. 

• Charmed92

Glömde säga att min kompis gjorde ett TUL där dom beräknade att flickan skulle väga 2600g och hon vägde nästan 5kg när hon kom. Så jag tror du kan ta de med en nypa salt :)

• Strumpemamma

Men ååååh! Då vet man ju ändå inte lixom.. Jag gjorde TUL för att jag av olika anledningar är livrädd för att det ska vara en stor bebis.... Suck

• charlottaråtta

Tul v 35-36 sa nåt över 3000 - minns inte exakt men mitt på kurvan. Beräknades väga 3500 vid födseln, vägde 3460 :)

• ELLEoClara

Beräknad vikt v. 36 ca 3200g

Född v, 38 och vägde 3500g

Så stämde bra.

• Marilyn

Gjorde TUL 1 dag innan hon kom, var då i v 39+3. Beräknad vikt 3500. Hon vägde 3680. Var bara glad att det inte var en 5-kilosbebis så de där 200 grammen var ingenting

Samma sak med 1an, men då var det nog 1 v mellan TUL och födsel. Då skiljde det också typ 200 g.

• Mercurialis

TUL i vecka 34+5 uppskattade vikten till 1,7 kg. När han föddes (v 35+3) vägde han 1,5 kg.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Du som gjort sent TUL. Hur väl stämde storleken på barnet?