• Anonym

Stör mig som fan på smilare och inställsamma människor

Dom suger ur kraften ur mig.

Dom har ingenting att säga men på nåt sätt så lyckas dom alltid smila in sig spela och verka trevlig så att dom lyckas suga information och inledning till vänskap utan att säga något eller berätta något väsentligt ärligt om sig själva.

Och man ger dom chans på chans men dom har ju för fan inget att säga. Bara suga.

Har tänkt att jag ska ignorera dessa människor men på nåt sätt så kommer dom alltid åt mig. Genom att smila in sig hos de personer jag umgås med.

Hur hanterar ni dessa och vad kan man göra?

• Svar på tråden Stör mig som fan på smilare och inställsamma människor
  • Bibbidi

Eller så är de / försöker de bara vara trevliga, men de är inte några personer som du vill umgås med på din fritid? 

Glad 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Philippa

Dom kanske tycker likadant om dig...?

• Anonym
    Bibbidi skrev 2012-11-06 13:21:58 följande:
    Eller så är de / försöker de bara vara trevliga, men de är inte några personer som du vill umgås med på din fritid? 

Glad 
    Ja men för fan säg något vettigt då. Dom bara pratar och skojar och hur andra ser ut gör och har lycakts/misslyckats med.

Inte vad dom själva tycker i frågan.

För mig är att vara trevlig att vara sig själv och säga vad man tycker om saker och ting. Och bidra med egna tankar och inställningar och inte bara suga.

Då ger man och inte bara tar!!!

Så nae för mig är det inte att vara trevlig. Snarare falsk och hal.
  • Anonym
    Philippa skrev 2012-11-06 13:26:21 följande:
    Ja och?
  • Anonym

Men säg det till dem!

Jag skulle sagt;"Har du några egna tankar om något? För du verkar bara prata om ytliga saker utan att tillföra dina egna åsikter".

• Anonym
    Philippa skrev 2012-11-06 13:26:21 följande:
    Ja men varför drar då dom sig till mig?

Varför kan dom inte fatta att umgås utan att fråga mig om massa saker.

Och sen inte komma med något väsentligt tillbaka?
  • Anonym

Skit i att svara då när de frågar.

Eller svara lite svävande, inte personligt och med så lite detaljer som möjligt och fråga genast samma fråga tillbaks.

• SvenGlen
    Anonym skrev 2012-11-06 13:19:26 följande:
    Dom suger ur kraften ur mig.

Dom har ingenting att säga men på nåt sätt så lyckas dom alltid smila in sig spela och verka trevlig så att dom lyckas suga information och inledning till vänskap utan att säga något eller berätta något väsentligt ärligt om sig själva.

Och man ger dom chans på chans men dom har ju för fan inget att säga. Bara suga.

Har tänkt att jag ska ignorera dessa människor men på nåt sätt så kommer dom alltid åt mig. Genom att smila in sig hos de personer jag umgås med.

Hur hanterar ni dessa och vad kan man göra?
    Dom kanske tycker att du är skittråkig och bara slänger floskler och tomma artigheter för att dom inte ser nån större nytta med att ödsla energi på dig?
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-06 13:45:01 följande:

Skit i att svara då när de frågar.

Eller svara lite svävande, inte personligt och med så lite detaljer som möjligt och fråga genast samma fråga tillbaks.

Ja men det är det som är så jävla ansträngande. Blir balansgång hela tiden till att inte verka otrevlig.

Bra tips fråga direkt samma fråga tillbaka.

• Isis

När du upptäcker att de inte har något att ge så kan du väl låta bli att umgås med dem? Och fokusera på de vänner du har som funkar bättre för dig.
    Förstår att det är irriterande, men du kan ju inte ändra på dem.

Svar på tråden Stör mig som fan på smilare och inställsamma människor