• Anonym (Lesbisk?)

Lesbisk men kär i killar?

Tänder framförallt  på kvinnosex, men har aldrig hat sex med tjejer på riktigt.
    Blir kär och gillar killar känslomässigt, aldrig en tjej.

Fantiserar mycket om tjejsex när jag onanerar och om jag har sex med en kille brukar jag tänka att det är en tjej egenteligen. 

Såg det fanns liknande inlägg men testar starta upp ett nytt.

Kan man vara lesbisk, men endast kär  och vilja ha killar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 14:24
    Min fråga är alltså, är jag lesbisk?

• Svar på tråden Lesbisk men kär i killar?
  • Anonym

Nej, du är inte lesbisk. Du är bisexuell. Kär i killar och tänd även på tjejer.
    Inget ovanligt :) 

• Anonym (lesbisk)

tänder du på killar?

• lykantrophona

Ibland pratar man om att man kan ha olika läggning när det gäller romantik och sexualitet. I sådana fall vore du homosexuell men heteroemotionell.

• Anonym (Lesbisk?)

Ja jag tänder på killar, älskar att tillfredställa dem osv. men fantiserar mycket  om tjejer.  

Vill inte gifta mig med en tjej, skulle ju vara som min bästa vän. 

Letar alltid eftermän och kollar jämt efter dem. Visst kan  jag tycka en tjej ser väldigt bra ut, men de e mer att jag kanske önskat ja såg ut så, inget sexuellt typ "åh henne skulle jag vilja vara med".. Så tänker jag med killar däremot.

Så vad tror ni, är jag lesbisk ?     

• Anonym (lesbisk)

låter inte lesbisk...

• Anonym (inga tvivel)

Du är bisexuell!!!

• Anonym

Jag skulle nog kalla dig för bisexuell i så fall. Jag är något liknande, fast jag blir både kär i män och kvinnor. Jag har dock aldrig haft ett förhållande med en kvinna eftersom jag redan var gift när jag förstod mina känslor för kvinnor.

• toccata

Ibland dyker det upp en term som jag själv inte gillar, biSEXUELL. Det finns något som andas negativt över det uttrycket som det just är skrivet. Den står för just det du beskriver att man tänder sexuellt på det egna könet men inte emotionellt. Som biSEXUELL kommer du inte till kyssar och du blir inte kär i någon av det egna könet men själva sexet går bra. Skulle du också gilla att kyssas och bli kär så skulle du uppgraderas till bisexuell. 

Själv tycker jag att det är en onödig uppdelning. Faller du emotionellt för någon av det egna könet och/eller gillar sex med någon av det egna könet tycker jag att man kan definiera sig som bisexuell.

Av det du beskriver så kan jag inte se hur du skulle definieras som lesbisk. 

• Anonym

Jag tänder endast på tjejer om man tänker fysiskt sett. Sen kan jag även bli kåt när jag håller på med killar, men inte på grund av dom direkt, utan att jag tänder på att se dom vilja ha mig och bara be desperat.

Jag har varit kär i både killar och tjejer. Mest killar för att jag inte ville/vågade erkänna för mig själv om min läggning förän jag var sexton. Jag har därför bara hunnit ha en flickvän som ändrades totalt när vi började skolan igen och hon träffade nya vänner. Men killar har det varit gott om...
    Men ändå tänder jag inte på dom, jag blir bara äcklad om jag tänker på deras kropp osv..

Vissa tycker jag är dum i huvudet som säger att jag är typ lesbisk när jag har förhållanden med killar. Men killarna jag väl är med märker då och då att det är svårt att få mig våt... Jag är inte lagd så... 

• Anonym (Du låter hetero)

Nej du är heterosexuell. man kan ju fantisera om vad som helst, om man inte vill göra det i verkligheten tänder man ju egentligen inte på det. Det finns tjejer som fantiserar om våldtäkt ibland men för den skull aldrig skulle bli upphetsad alls av att bli våldtagen, tvärtom bli traumatiserade...
    Du fantiserar bara om tjejsex men du vill inte ha sex med tjejer och du blir bara kär i killar=Du är straight.

Själv har jag sett mig själv som bisexuell länge eftersom jag kan bli attraherad av bägge kön. För mig är det dock tvärtom, jag vill gifta mig med en kvinna, jag blir kär i tjejer, jag vill älska med dom hela natten. Blir jag attraherad av en kille är attraktionen kortsiktig och det enda min kropp blir sugen på är ett snabbt one night stand och sen aldrig se honom mer (vilket jag inte agerar på..)
    Jag har haft killar när jag var yngre men jag gillade inte att ta på eller pussa på deras nakna kroppar och blundade alltid vid sex, var överhuvudtaget inte alls kär såsom jag blev med min första flickvän..

• Anonym (Du låter hetero)

Hur kan hon vara bisexuell när hon enbart är intresserad av killar?!

Svar på tråden Lesbisk men kär i killar?