4 år i mellan?
Tycker ni att det är långt i mellan syskon som det är 4 år i mellen?
Ni som är vuxna och har 4 år i mellen hur har ni tyckt att dte varigt?
Tycker ni att det är långt i mellan syskon som det är 4 år i mellen?
Ni som är vuxna och har 4 år i mellen hur har ni tyckt att dte varigt?
Jag är mycket nöjd med att ha 4 år mellan mina två :)
Det är drygt 4 år mellan mig och min syster. Vi lekte allt en del när vi var små, och vi hade gemensamma vänner. Men mest lekte vi med "våra egna vänner".
Nu när vi är "vuxna" ( ) så har vi god kontakt.
Tycker att det funkar fint med 4 års mellanrum. Visst kanske man leker mer med någon som är mer jämngammal..
Mellan mina barn är det 3 år. Tycker att det funkar fint! (barnen är 7 och 4 nu)
Väntar en liten krabat till, mellan den och mellanbarnet kommer det att bli 5 år ganska exakt..
Är 4år mellan min lillebror och mig och skulle tro att min mor tyckte det var skönt, vi kom bra överrens tills jag kom upp i puberteten, då blev det mycket bråk ;) men nu är vi sams igen, tror han tyckte det var skönt med en äldre syster när han började gymnasiet osv.. jag kommer nog själv försöka med 3-4år mellan mina så.
Det är 4år mellan mig och min lillasyster, vi har bra kontakt idag men vi lekte inte mycket med varandra som små... Pga förstor åldersskillnad!
är dryga 4 år mellan mig och 2 av mina syskon. Äldre bror och lillasyster.
Och det har pendlar mellan hurvida det har varit bra eller ej.
När min bror blev äldre så var ju jag fortfarande för "liten" för att följa men gick riktigt bra ihop med min syster. Nu när jag är 26 så har jag bra kontakt med min bror medans min syster "flänger runt" och leker =D men hon kommer väl ikapp snart.
4 år mellan mig och min storebror, ingen bra kontakt. Han ville alltid vara äldre än vad han var och jag var bara en irriterande liten snorunge i hans ögon.
Är just nu gravid med barn nummer 2, och då blir det 4 år mellan dom också :) Jag känner på mig att detta kommer gå så bra för min lilla tjej ÄLSKAR att känna sig stor, att ta hand om bebisar och att få hjälpa till med olika saker :)
Jag och min syster är världens tightaste... Det är 4 år mellan oss!! Det är 4 år mellan min son9år och dotter 5 år också och än så länge funkar det bra? Men dom leker ju inte med varandra precis... Kanske skillnad när det är pojke, flicka?! Flickan bråkar mest och vill "störa" hela tiden! Medan jag och min syster hade mycket nytta av varandra redan från början!
Det syskon jag lekte mest och bäst med som liten är det syskon som är längst från mig i ålder - 5 år yngre. Och då har jag ytterligare två syskon som båda är närmare mig i ålder. Vi lekte tillsammans (perfekt, jag fick bestämma allt, syskonet hängde bara på men tyckte det var jätteroligt). Vi har båda trevliga minnen från detta. Också trevliga minnen från när jag läste godnattsagor och sjöng godnattsånger för mitt syskon. Visst var det en litet "dötid" när jag ledsnat på att leka "småbarnslekar" som dockor o.s.v., sedan har vi haft väldigt bra kontakt igen från att syskonet var ca 12 år och jag 17...
Jag har nästan 4 år mellan mina pojkar. Jag tycker det är jättebra att ha såpass stor åldersskillnad för jag hade blivit för trött och sliten annars. Jag kan t.o.m. se fördelen att ha 5-6 år mellan barnen.
Det är 4 år mellan mig och min syster och vi har alltid varit bra vänner. Tappade lite kontakten då hon gick i gymnasiet men det var för att jag flyttade utomlands. Nu har vi mycket kontakt och är bra vänner. Har även 4 år mellan mina barn. Inget som var planerat, det bara blev så. De leker ibland med varandra och ibland bråkar de som hund och katt. Men så antar jag att det är med de flesta syskon oavsett åldersskilnad.
Enzo kommer vara 4 år när han blir storebror.
Tyvärr 'r det så att blii gravid med syskon tagit 2½ år, så 4 år är inte något jag tänkt från början.
Tycker ändå nu att det ska bli hur bra som helst. Hoppas det i varje fall.
3-4 år mellan syskon är utvecklingspsykologiskt perfekt.
Det blir ju olika typer av relationer - det ena är inte sämre än det andra bara olika. Jag har 16 månader mellan mina två första pojkar. De är idag 5 år (precis idag ) respektive drygt 3,5. De är supertajta och leker tillsammans jämnt. Jag väntar nummer tre till sommaren så det kommer att bli 5,5 respektive 4 år till de äldre bröderna. Jag utgår inte för att deras relationer kommer att bli sämre, men däremot inte på samma sätt just pga åldersskillnaden. Det är 7 år mellan mig och min syster. Vi har alltid varit väldigt nära, men innan vi blev större så hade vi ju inte den där "lekkamrats"-relationen som mina två täta pojkar har. Det var "storasyster-lillasyster"-relation på ett annat sätt. Inte sämre, bara annorlunda
. Så ser jag på saken. Huruvida syskon har en god eller mindre god relation genom livet har inte med åldersskillnaden att göra.
Mellan våra flickor är det 4 år och jag tycker det är helt perfekt! Man får tid att njuta av sin bebis/barn och jag tycker redan de kan ha roligt tillsammans:) Men jag tror egentligen att det till stor del för barnen beror på hur man är som personer och inte hur många år det är mellan hur relationen ser ut. Alla ålderspann har garanterat sina fördelar men för oss var 4 år super!