• Anonym (Hinsehäxan)

    Jag har suttit på Hinseberg fråga vad du vill!

    Jag går emot alla er som hatar "fråga mig trådar" enbart för att jag vet att många har en skev bild om svenska fängelser och är nyfikna på hur det egentligen fungerar.

    Så fråga på!!

  • Svar på tråden Jag har suttit på Hinseberg fråga vad du vill!
  • Anonym (Hinsehäxan)
    Anonym (xXx) skrev 2012-11-07 08:38:56 följande:
    Angående sexualdriften på hinsan så existerar den absolut. min mamma satt där väldigt många år och jag vet hur vansinnigt hon och många andra tyckte det var att man inte ens fick ha dildo inne på rummet. Om hon skapade sig nån lesbisk relation kommer jag nog aldrig få höra om det (skönt) men kan tänka mig att det absolut förekommer.
    Hälsa din mamma att det fanns dildo att köpa under en kort period av min tid. Dessutom förekom mycket porrtidningar för de kunde skickas in från utsidan och köpas på permissioner.
  • Anonym (xXx)
    Anonym (Hinsehäxan) skrev 2012-11-07 08:41:29 följande:
    Hälsa din mamma att det fanns dildo att köpa under en kort period av min tid. Dessutom förekom mycket porrtidningar för de kunde skickas in från utsidan och köpas på permissioner.
    Hahaha det kommer hon bli lycklig över att höra om. Hon bryr sig mycket om tjejerna på hinsan och har varit inne hos dom  och föreläst (på slottet). även gjort radio, teater mm om sitt liv... och tagit upp orättvisor gällande frihetsberövades rättigheter. Trots att fängelserna kan kännas orättvist bra så är det fortfarande ett fängelse, man är frihetsberövad och alla rättigheter som man tänker sig självklara finns inte alltid. Sen tycker jag att just hinseberg är i ok skick. deras besöks-lägenhet är väldigt fin och det är bra att tjejerna har den tillgången till att exempelvis få spendera några nätter med sina eventuella barn. Ingen mamma mår ju bra av att vara ifrån sina barn för mycket. 

    Sen får man höra om de interna "rättvisorna" som när bobbys mamma fick tokspö i matsalen innan hon försvann till isolering. 
  • Anonym
    Anonym (xXx) skrev 2012-11-07 08:51:28 följande:
    Hahaha det kommer hon bli lycklig över att höra om. Hon bryr sig mycket om tjejerna på hinsan och har varit inne hos dom  och föreläst (på slottet). även gjort radio, teater mm om sitt liv... och tagit upp orättvisor gällande frihetsberövades rättigheter. Trots att fängelserna kan kännas orättvist bra så är det fortfarande ett fängelse, man är frihetsberövad och alla rättigheter som man tänker sig självklara finns inte alltid. Sen tycker jag att just hinseberg är i ok skick. deras besöks-lägenhet är väldigt fin och det är bra att tjejerna har den tillgången till att exempelvis få spendera några nätter med sina eventuella barn. Ingen mamma mår ju bra av att vara ifrån sina barn för mycket. Sen får man höra om de interna "rättvisorna" som när bobbys mamma fick tokspö i matsalen innan hon försvann till isolering. 

    Ursäkta men du får det att låta som att kvinnor som begår brott inte ska straffas. Har man barn man bryr sig om kanske man ska tänka sig för en eller två gånger innan man begår brott? Jag som offer kan säga att jag är RIKTIGT LYCKLIG över de fängelse som min förövare fick, skrattar mig lycklig över att denne sitter frihetsberövad då jag har sex shoppar jobbar umgås älskar o kramar mina barn. Denne människa förtjänar att lida o vara ifrån sina barn, barnen behöver inte en far som systematiskt våldtagit kvinnor i hela sitt liv. Bitter ? Njaaa LITE kanske men MEST glad över att människan fått sitt straff.
  • Anonym (Hinsehäxan)
    Anonym skrev 2012-11-07 09:16:19 följande:

    Ursäkta men du får det att låta som att kvinnor som begår brott inte ska straffas. Har man barn man bryr sig om kanske man ska tänka sig för en eller två gånger innan man begår brott? Jag som offer kan säga att jag är RIKTIGT LYCKLIG över de fängelse som min förövare fick, skrattar mig lycklig över att denne sitter frihetsberövad då jag har sex shoppar jobbar umgås älskar o kramar mina barn. Denne människa förtjänar att lida o vara ifrån sina barn, barnen behöver inte en far som systematiskt våldtagit kvinnor i hela sitt liv. Bitter ? Njaaa LITE kanske men MEST glad över att människan fått sitt straff.
    Ibland är det skillnad på brott och brott. En olovlig körning eller narkotikabrott är kanske inte samma sak som att systematiskt våldta någon. Eller?
  • Anonym (xXx)
    Anonym skrev 2012-11-07 09:16:19 följande:

    Ursäkta men du får det att låta som att kvinnor som begår brott inte ska straffas. Har man barn man bryr sig om kanske man ska tänka sig för en eller två gånger innan man begår brott? Jag som offer kan säga att jag är RIKTIGT LYCKLIG över de fängelse som min förövare fick, skrattar mig lycklig över att denne sitter frihetsberövad då jag har sex shoppar jobbar umgås älskar o kramar mina barn. Denne människa förtjänar att lida o vara ifrån sina barn, barnen behöver inte en far som systematiskt våldtagit kvinnor i hela sitt liv. Bitter ? Njaaa LITE kanske men MEST glad över att människan fått sitt straff.
    Var absolut inte min mening att få det att låta så. Jag försvarade helt enkelt det faktum att det sägs att det är för bra på fängelser och det kan jag inte riktigt hålla med om tycker varken att det är för bra eller för dåligt där inne.

    Och det handlar ju såklart mindre om mammornas rätt till barnen. det handlar mest om att barnen har rätt att få träffa deras mammor, då barnen inte ska straffas för något som mamman gjort.

    Tråkigt med dina föräldrar....synd att man inte kan välja dom.
     
  • Anonym
    Anonym (Hinsehäxan) skrev 2012-11-07 09:19:52 följande:
    Ibland är det skillnad på brott och brott. En olovlig körning eller narkotikabrott är kanske inte samma sak som att systematiskt våldta någon. Eller?

    Narkotika ska inte föräldrar hålla på med. Olovlig körning kan ju betyda att köra 150 på 30 väg med bilen full at obältade barn så JO de borde sitta inlåsta. Eller vill du att dina barn ska bli ihjälörda av en narkotikapåverkad idiot som kör 120 på en 30 väg med sina obältade barn ?
  • Anonym
    Anonym (xXx) skrev 2012-11-07 09:22:06 följande:
    Var absolut inte min mening att få det att låta så. Jag försvarade helt enkelt det faktum att det sägs att det är för bra på fängelser och det kan jag inte riktigt hålla med om tycker varken att det är för bra eller för dåligt där inne.Och det handlar ju såklart mindre om mammornas rätt till barnen. det handlar mest om att barnen har rätt att få träffa deras mammor, då barnen inte ska straffas för något som mamman gjort.Tråkigt med dina föräldrar....synd att man inte kan välja dom. 

    Var inte mina föräldrar det var en granne. Så du tycker de fängslade borde ha det BÄTTRE i fängelsena ? På vilket sätt? De kan utbilda sig "gratis" till lärare läkare eller vad de nu vill, får som sagt VÄLDIGT bra mat osv. Men absolut, STACKARS DOM !!!
  • Anonym (Hinsehäxan)
    Anonym skrev 2012-11-07 09:31:09 följande:

    Narkotika ska inte föräldrar hålla på med. Olovlig körning kan ju betyda att köra 150 på 30 väg med bilen full at obältade barn så JO de borde sitta inlåsta. Eller vill du att dina barn ska bli ihjälörda av en narkotikapåverkad idiot som kör 120 på en 30 väg med sina obältade barn ?
    Men jag har inte sagt att de inte borde bli inlåsta? Självklart ska de bli inlåsta men det är fortfarande skillnad på brott och brott. Därmed straff och straff. Det är därför det finns olika strafflängd.

    Du behöver inte ta i så mycket.
  • Anonym (Hinsehäxan)
    Anonym skrev 2012-11-07 09:33:37 följande:

    Var inte mina föräldrar det var en granne. Så du tycker de fängslade borde ha det BÄTTRE i fängelsena ? På vilket sätt? De kan utbilda sig "gratis" till lärare läkare eller vad de nu vill, får som sagt VÄLDIGT bra mat osv. Men absolut, STACKARS DOM !!!
    Förstår att du är vääldigt bitter. Det framgår tydligt att du själv aldrig suttit inne. Man får bra mat, det är sant. Men kom igen. Vadå utbilda sig till läkare? De som sitter på exempelvis livstid har möjlighet att utbilda sig med examen MEN då krävs det mycket för att visa att de förändras också. Det gör en särskild prövning om det. Långt ifrån alla får den möjligheten.

    Tycker inte du det är bättre att människor som hamnat på sidan om samhället får chansen att studera och ordna upp sitt liv?

    Och sedan är inte maten A och O där inne. Det är inte alla gånger så jäkla lätt att sitta inspärrad. Man kan bli knäpp. Fullständigt galen.

    Du kan vara säker på att din granne har det allt annat än lätt med tanke på att även våldtäktsmännen pucklar på varandra där inne så andas ut.


  • Anonym
    fuktsaft skrev 2012-11-07 01:40:57 följande:

    Nej, men jag grundar min synpunkt på saken i det faktum att kvinnor över huvud taget inte bryr sig så mycket om sex.
    Hello clueless. Bara för att kvinnor inte vill ha sex med dig betyder det inte att de inte vill ha sex alls.
Svar på tråden Jag har suttit på Hinseberg fråga vad du vill!