Snäckan87 skrev 2012-11-08 06:34:47 följande:
Skönt att läsa om andra som också planerar att jobba tidigt. Har en plan att jobba 25% från början och att mannen tar föräldralediga istället dessa 25%. Har också i bakhuvudet att man kanske får ändra sina planer allt eftersom så jag har fixat med backup utifall att... Får väldigt olika respons på hur min plan ser ut, vissa tycker jag är modig och ambitiös som gör som jag tror mig vara det bästa för MIG medan andra (ofta medelålders kvinnor) ger mig ett "lycka till med det du lilla gumman", precis som om det vore dumt att ens tänka tanken! Jag är iallafall säker på att man får ihop det så som man vill bara man kämpar och är envis. Klart att det säkerligen kommer bra otroligt tufft i perioder så! Lycka till med jobbet och familjelivet iallafall!
Visst får man konstiga blickar när man talar om att man jobbar och att man gjort det sen han var 10 dagar.
Men jag brukar kontra med att fråga om dom påstår att min sambo e en dålig pappa, svaret e alltid nej.
då brukar jag säga då så vad e problemet??????
Han har ju vart med och gjort den lille och skall också få en chans till lära känna den lille när han e liten.