Bm osäkervad ska man tro??
är i vecka 25 nu men i vecka 18 gjorde ja ultraljudsundersökning som alla gör.
i vårt landsting säger dom gärna inte könet, men denna gång hade ja tur som fick träffa en ny tjej som utbildar sig till att göra ultraljud på gravida men hon är även läkare på denna mottagning,det var en annan bm där inne med som ja känner sen tidigare och som ja vet aldrig skulle berätta könet ( tidigare erfarenhet av henne) när hon gick ut, passa ja på att fråga bm om hon kunde fixa en bild underifrån iaf för att ja vet att dom inte berättar.
Då sa hon spelar ingen roll, ser inte mer där än här nu på ultraljudet, ser ja vad de är så säger jag till men kollar inte extra okej sa vi...hon mätte lårbenet och var till och från mellan benen men hon påstod inte kunna se var svårt..... då sa ja att det kanske är en flicka denna gång också då eftersom de är svårare att se, - ja de kan mycket väl stämma sa hon då!
NU TILL MIN FRÅGA - VAD SKA JA TRO PÅ? SKA JA TRO PÅ ATT DET ÄR EN FLICKA DÅ HON INTE KUNDE SE KÖNET? ELLER KAN DE LIKA GÄRNA VARA EN POJKE ÄNDÅ? JA FÖRSÖKTE TITTA MEN VAR SVÅRT ATT SE, TITTA EFTER DESSA 3 STRECK OCKSÅ MEN KUNDE EJ HITTA, HAR FÖR MIG ATT JA ENDAST SÅG 2 STRECK VAD BETYDER DET? HON SA ATT DE HÖRDE TILL RYGGRADEN BM...HM... JA VET INTE VAD TYCKER NI?