Rädsla inför förlossningen....
Jag är i v.28 och har nyss varit på samtal hos en barnmorska på specmödravården
för att jag funderar på kejsarsnitt... hon sa att det är mycket liten chans att jag får
igenom ansökan och vill träffa mig en gång till innan jag lämnar ansökan alls...
Jag hade en jobbig första förlossning och är rädd för kommande, jag är också helt
själv, har ingen partner osv... Men jag vet att riskerna är större med kejsarsnitt och
att man kan må betydligt sämre efter ett sådant och ha längre återhämtningstid än
efter en vaginal förlossning... Nu är jag nästan mer orolig än innan eftersom hon
sa att kejarsnitt nog inte är ett alternativ att tänka på då jag som sagt förmodligen ¨
inte kommer att få göra det då vaginal förlossning är bättre både för barn och moder.
Det jag kan säga är iallafall att trots att jag hade en jobbig förlossning förra gången så
kunde jag själv gå upp och duscha en dryg timme senare samt att jag var hemma med
bebisen 27 timmar senare trots att jag då bodde 16 mil från bb.
Jag fick flera ångest attacker när jag skulle föda förra gången men lustgasen hjälpte
mig att slappna av lite... tog även epidral vilket tog bort mycket av smärtan men även
krystvärkarna... Föder jag vaginalt igen så blir det nog samma smärtlindring som tidigare...
Du ska se att det kommer att bli bra...