Rädsla inför förlossningen....
har haft förlossningsrädsla jag med. Men efter jag pratade med min farmor så försvann den. Hon har fött 5 barn varav 1 tvillingpar. Hon sa bara att kroppen vet vad den ska göra när det är dags och du vet. Smärtan ska du inte vara rädd för den går över. Det kommer vara jobbigt men du kommer klara det hur ont det än gör. Va bara lugn och tänk inte för mkt på det utan bara go with the flow. Efter det så kan jag inte vara rädd. Vet inte varför men det lugnade mig otroligt för jag vet ju att hon har rätt.. Det är som med döden du vet det kommer hända du vet inte när ,var,hur men det kommer hända. Varför vara rädd för något du inte kan göra någonting åt. Tänk på dagen som är för morgon dagen tar du när du är där. Sluta bara tänka på det. Jag är först föderska och jag tänker inte gå på nå möten och har haft en MASSA problem med smärta under graviditeten men är inte orolig längre över någonting som händer för jag vet att jag kommer veta om det är något fel eller när det är dags. Lita på dina egna instinkter alla är så över oroliga nu för tiden. Jag va livrädd förut låg och grät när jag tänkte på förlossningen men nu tänker jag inte på smärtorna längre. Alla program o möten m.m ska förbereda en men det skrämmer ju livet ur en ist. Jag titta på massor o läste massor i början och det gjorde bara saken värre hur bra än berättelsena var.. Så bättre att skita i allt sånt gör inte saken bättre o sen vet vi ju ändå hur vi ska göra när vi väl är där. Inte behöver vi lära oss att andas eller föda det kan vi ju redan. Det kommer gå bra tjejer :) Vi klarar det här vi är byggd att fixa smärtan och FL. Vi är starka.. Oroa er inte .