• Elsssi

Netflix

Hej alla supergoa!

Jag har funderat på att bli medlem inom "netflix" (tv-serier och filmer) och pratade med killen min som sa, "de har fått dåligt omdöme. Ljudet är tydligen väldigt dåligt och bilden är bara okej."
    Stämmer detta? Jag vill inte betala 79 kr i månaden för något som inte ens har bra ljud.

Så, ni som har detta, hur funkar det för er? Snälla berätta!

Tack  

• Svar på tråden Netflix
  • princesspeach

Jag har netflix och är än så länge endast inne på deras "gratistid" på 30 månader. Men jag är överraskad över hur bra det faktiskt är. Det enda negativa i min synpunkt det är ju utbudet som inte är så "bra" ännu, och det är inte heller en bra sökfunktion på sidan. Men samtidigt, för 79kr en månad om man lyckats hitta 4-5 filmer man vill se så tycker jag det är värt det!

• Elsssi
    princesspeach skrev 2012-11-07 12:11:36 följande:
    Jag har netflix och är än så länge endast inne på deras "gratistid" på 30 månader. Men jag är överraskad över hur bra det faktiskt är. Det enda negativa i min synpunkt det är ju utbudet som inte är så "bra" ännu, och det är inte heller en bra sökfunktion på sidan. Men samtidigt, för 79kr en månad om man lyckats hitta 4-5 filmer man vill se så tycker jag det är värt det!
    Tack för att du svarade. Jag har en till fråga kom jag på, jag är en liten "serie-nörd" och undrar om de har de senaste avsnittet på serier? Ex. How i met your mother, criminal minds etc. Finns de senaste avsnitten eller är de ett år sena? 
    Lite tråkigt är det att de inte har så stort utbud och vad jag har hört så ska det komma ett annat program, liknande netflix, från USA det med fast mycket, mycket bättre. Men det dröjer ännu några månader. 
  • princesspeach

De är sena på avsnitten, det är inte de senaste.. Jag har tyvärr ingen koll på exakt hur sena de är, men eftersom det är text till varje avsnitt så är det ju bara att tänka sig hur långt efter :P

• Elsssi
    princesspeach skrev 2012-11-07 12:22:04 följande:
    De är sena på avsnitten, det är inte de senaste.. Jag har tyvärr ingen koll på exakt hur sena de är, men eftersom det är text till varje avsnitt så är det ju bara att tänka sig hur långt efter :P
    Haha =) Tack
  • xexa

Netflex har bra ljud och bild tycker jag, det ända som är dåligt är utbudet. Bara gamla B-filmer typ.

• Elsssi
    xexa skrev 2012-11-07 12:41:59 följande:
    Netflex har bra ljud och bild tycker jag, det ända som är dåligt är utbudet. Bara gamla B-filmer typ.
    Jag läste någonstans att  HBO Nordi ska snart starta? Kanske ska vänta på det?

• xexa

Ja absolut! HBO har ju dom bästa serierna! Däremot så kan du ju utnyttja en gratismånad med Netflex och säga upp det precis innan den förlänger abonnemanget ytterligare 30dagar.

• BuoBä

För oss har flera filmer hackat/laggat i bilden på TV:n. På en datorskärm ser det bättre ut. 

Min man som är ljudnörd klagar på ljudet, jag tycker att det är helt normalt filmljud. 

• slazh

Jag tycker du ska testa själv eftersom det är 30 dagar gratis. Bild och ljud kvalitén är väl skaplig med tanke på att det är en streamingtjänst men jämför man med bluray så är det ju dåligt. Det är mycket gammalt på tjänsten så om man förväntar sig det senaste lär man ju bli besviken. Utbudet är dessutom väldigt dåligt men så är ju priset lågt också. Har man inga höga krav utan bara vill se nåt till en låg kostnad så fyller det ju helt klart en funktion. En sak som är störande är att man inte alltid kan ta bort dom stora undertexterna. Uppspelningen är väldigt dåligt optimerad och kräver mycket mer av datorn än vad det skulle kunna göra.

Alternativet HBO är fortfarande under testning i Sverige och inte lanserat än.

• On top

Vi har Netflix-gratismånad must nu och det funkar jättebra. Bilden är ju skitbra (kollar via ps3) och ljudet likaså. Vi har testat Viaplay, men utbudet var ju uselt och bilden hemsk(tänk VHS). Utbudet på Netflix är inte fantastiskt än, men det finns ju massor av serier som är  bra och bara det att man kan slippa reklampauser i ett 22 minuer långt avsnitt, gör ju det hela värt 79 kr.

• On top

Vi har HBO viaTelia (gratis i 6 månader), men vi har redan sett det mesta (streamar på annat håll). Har i alla fall kollat på alla avsnitt av Entourage. Sererna är nya, men filmerna på HBO är få och skitgamla. Vem fan vill se Bird on a Wire från 80talet?

• Ojsan

Vi är mycket nöjda så vi tittar enbart på netflix och gratiskanalerna. Tänker därför säga upp tv abonnemanget så fort kontraktet löper ut.

• BeanBag

Vi har testat Netflix men kommer inte att fortsätta med det. Dåligt utbud och stor del av barnfilmerna är på engelska.

Svar på tråden Netflix