• flower6

Hur många körlektioner behövde ni, min man säger...

Hej

Har gått på körskola och kört 20 lektioner, har aldrig kört bil innan....undrar hur många lektioner ni tog innan ni klara körkortet.....för min sambo säger jag måste va efterbliven eftersom jag inte har fått körkortet på 20 lektioner.

Har sagt att jag behöver fler för man ska kunna känna sig säker, och kunna allt, det är trots en hel del.

Tacksam för svar      

• Svar på tråden Hur många körlektioner behövde ni, min man säger...
  • Norpan81

Jag tog 45 tror jag, men så körde jag bara på körskolan och inte något privat.

Du är inte alls efterbliven, be din man dra nåt gammalt över sig!

• Hedwigg

Jag tog nog ca 20 men övningskörde med mina föräldrar från 16 år! Så körde mycket hemma. Men hade lite problem med teorin så nog kanske någon mer.

• Corinn

Jag tog 9 körlektioner men jag körde mycket hemma medans min kompis tog 40 körlektioner och körde hemma så det är nog väldigt indeviduellt :)

• flower6
    flower6 skrev 2012-11-07 14:26:52 följande:
    Hej

Har gått på körskola och kört 20 lektioner, har aldrig kört bil innan....undrar hur många lektioner ni tog innan ni klara körkortet.....för min sambo säger jag måste va efterbliven eftersom jag inte har fått körkortet på 20 lektioner.

Har sagt att jag behöver fler för man ska kunna känna sig säker, och kunna allt, det är trots en hel del.

Tacksam för svar      

Tack för ditt svar....Ja har sagt en del till honom, han tror jag ska kunna köra formula 1.....känns som man inte kommer klara det för min sambo sätter en sådan press, för vad?....det får ta den tid det tar...men klarar inte av att övningsköra med han längre....kallar mig det ena och de andra....men jag ska klara det med el utan hans hjälp...
  • Fosse

Sa din man att du måste vara efterbliven? Trevligt...

Det är väldigt individuellt hur många lektioner man behöver, dessutom beror det ju på hur mycket du övningskör privat.
    Tycker inte att 20 timmar låter så mycket.

• matprat

Trevlig kille du har. Såg till han att hjälpa dig istället för stjälpa.

• flower6
    matprat skrev 2012-11-07 14:36:11 följande:
    Trevlig kille du har. Såg till han att hjälpa dig istället för stjälpa.

Ja det är sant....men han e så duktig på att kritisera....och man tappar lusten....men som sagt jag kommer fixa d...men min sambo vill innerst inne inte jag ska ha körkort...jag kan ju stanna vid stopp och då kan de stå en snygg kille....som råka titta på mig....så säger han jämt...
  • Cecese

Jag tog 17 st lektioner under kanske 2-3 månaders tid, körde bara med bilskola.

• Nyfiken gul

20 lektioner, sen tog pengarna slut och jag chansade och körde upp - kuggade första men klarade andra uppkörningen.

Körde ingenting privat, kanske 2-3 timmar som mest då jag körde med min man bara strax före uppkörningen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Hur många körlektioner behövde ni, min man säger...