• Anonym (ts)

Hur uppdatera cv?

Jag har ledsnat lite på min lön och tänkte uppdatera mitt cv och lägga in på diverse rekryteringssidor. Letade nu upp mitt gamla cv som jag hade när jag sökte jobb på min nuvarande arbetsplats och funderar lite på hur jag ska uppdatera det. 

Jag har nu jobbat i 5 år med kvalificerade uppgifter inom it och mitt cv består av arbeten som bartender, receptionist, mc donalds och liknande. Alltså inte speciellt relevant för de jobb som skulle vara intressanta för mig.

Så det jag undrar är om jag ska ta bort alla dessa och istället ersätta med det som jag gör idag. Och det jag gör idag, hur ska jag skriva om det? Jag har haft två roller på företaget, trainee och sedan konsult. Men sedan så har jag ju som konsult arbetat väldigt brett, Till exempel med utbildning, implementering, rådgivning med mera men allt detta har skett inom samma roll. Jag har också lett många av mina egna projekt och varit mentor åt många nyanställda men det är samma sak där. Jag har inte officiellt haft någon titel som mentor eller projektledare utan bara fungerat som det ändå.

Någon som har några tips? 

• Svar på tråden Hur uppdatera cv?
  • Anonym

Söker du arbete som förälder - apropå var du placerat tråden...

• Anonym (ts)

Hoppsan. Valde känsliga rummet för att kunna vara anonym och valde inget mer så det blev visst det. Söker jobb inom it.

• sötare

Hej ! du kan ju säga i ditt cv att du tidigare har jobbat inom hotell och restaurangbranschen och vad du genom det har fått för kunskaper som du idag kan ha nytta av i det jobbet som du söker. 
    anngående konsultrollen så skriver du att det innefattar att du har jobbat med utbildning, projektledning  och så vidare . mrn skriv även mera om vad för typ projektledning och utbildning och vad var det med det som du tyckte om mked det.

• Anonym

Registrera dig på Spotahead.se så slipper du CV + att man är anonym. Det är en rekryteringssajt för de som är eller vill bli IT- eller managementkonsulter.

• Anonym (ts)

Ska absolut registrera mig på spotahead, tack för tipset. Började skriva cv och insåg att jag är grym på mitt jobb, men totalt värdelös på cv-skrivande. Ska åka hem till en kompis som är väldigt duktig på sådant i helgen och få hjälp.

• hymafr

Som arbetsgivare kan jag ju säga att man inte vill att det ska finnas luckor i ett CV.
    VAD du gjort innan det du gör idag är inte viktigt - bara ATT du gjort något. 

• Anonym (ts)

Luckor finns inte, det jag gjort innan har jag gjort parallellt med studierna och sedan började jag på det här jobbet direkt efter examen. Nu håller jag på att fundera på hur jag ska göra. Jag har hittat ett företag som jag verkligen vill jobba på och ska skicka en spontanansökan dit så fort jag fått till det perfekta cv:t. Men det jag funderar på är om jag ska kontakta andra företag först för att öva på att gå på intervjuer. Har inte varit på någon sedan jag sökte jobb 2007 och då hann jag bara gå på 2 stycken utöver de 2 som var till det jobb jag tog.

• Anonym (ts)

Kanske ska tillägga att jag jobbar i en bransch som skriker efter arbetskraft och att det sällan är annonser ute utan det är mer så att när det kommer in ett bra cv på en rekryteringssajt eller till företaget så gäller det att ta den personen innan någon annan gör det. Mina kollegor som slutar lite då och då har de flesta bara lagt ut sitt cv på nätet och blivit "hittade" och inte sökt specifika tjänster.

• sötare
    Anonym (ts) skrev 2013-01-30 12:06:39 följande:
    Luckor finns inte, det jag gjort innan har jag gjort parallellt med studierna och sedan började jag på det här jobbet direkt efter examen. Nu håller jag på att fundera på hur jag ska göra. Jag har hittat ett företag som jag verkligen vill jobba på och ska skicka en spontanansökan dit så fort jag fått till det perfekta cv:t. Men det jag funderar på är om jag ska kontakta andra företag först för att öva på att gå på intervjuer. Har inte varit på någon sedan jag sökte jobb 2007 och då hann jag bara gå på 2 stycken utöver de 2 som var till det jobb jag tog.
    Du ska absolut höra av dig till andra företag för precis som du själv skriver för att öva dig på att gå på intervjuer :) det gör jag ,,, 
Svar på tråden Hur uppdatera cv?