• maurty

Fader Okänd?

Jag är gravid och fadern vill inte ha någonting med det och göra. Jag känner inte honom då det bara var en engångs grej och har hela tiden tänk att anmäla fader okänd. Men nu när jag börjar läsa på lite verkar det som att det inte är så lätt som jag trodde. Det finns dom sjukaste historierna. I vissa fall har dom till och med ringt runt till familj och vänner. 

Anledningarna till varför jag inte vill ange honom är många, men en av dom är att jag faktist är lite rädd. Jag kommer heller inte ha något annat val än att begära underhållsbidrag då jag inte klarar mig på bara föräldapenningen.

Är det någon här som har angett fader okänd och vad har ni för erfarenhet av de?

• Svar på tråden Fader Okänd?
  • Philippa

Exakt vad är du rädd för?

• maurty
    Philippa skrev 2012-11-07 20:45:06 följande:
    Exakt vad är du rädd för?
    Tycker han är lite obehaglig. Rädd att han kanske skulle få för sig att ge igen, typ att ta mitt barn ifrån mig eller något liknande.. tankarna går vilt. Det händer ju sjukare grejer då och då.
  • Philippa
    maurty skrev 2012-11-07 20:47:39 följande:
    Tycker han är lite obehaglig. Rädd att han kanske skulle få för sig att ge igen, typ att ta mitt barn ifrån mig eller något liknande.. tankarna går vilt. Det händer ju sjukare grejer då och då.

Hade du ett engångsligg med en person som du tycker är lite obehaglig...?

För barnets skull så ska du ange fadern.... 
  • maurty
    Philippa skrev 2012-11-07 20:49:42 följande:

Hade du ett engångsligg med en person som du tycker är lite obehaglig...?

För barnets skull så ska du ange fadern.... 
    Nej, jag tyckte han var obehaglig efter att jag hade berättat att jag var gravid och skulle behålla de.
  • Philippa
    maurty skrev 2012-11-07 20:52:04 följande:
    Nej, jag tyckte han var obehaglig efter att jag hade berättat att jag var gravid och skulle behålla de.

Han blev väl chockad.. ge han tid att smälta nyheten... han kanske blir en kanonfin pappa?
  • maurty
    Philippa skrev 2012-11-07 20:53:37 följande:

Han blev väl chockad.. ge han tid att smälta nyheten... han kanske blir en kanonfin pappa?
    Ja kanske. Han har dock tagit största möjliga avstånd och har inte hört av sig under hela graviditeten. 
  • Philippa
    maurty skrev 2012-11-07 20:55:44 följande:
    Ja kanske. Han har dock tagit största möjliga avstånd och har inte hört av sig under hela graviditeten. 

Hur långt gången är du?
  • maurty
    Philippa skrev 2012-11-07 20:57:34 följande:
    Hur långt gången är du?

Vecka 31
  • Philippa
    maurty skrev 2012-11-07 20:58:14 följande:

Vecka 31

Ok... ge honom tid tills han ser sin lilla baby.... ofta smälter pappahjärtat då....

Lycka till! 
Svar på tråden Fader Okänd?