• Flowtex

Vilken Jeansstorlek har du?

Undrar lite över den "genomsnittliga" Jeansstorleken Kommentera gärna med längd/vikt/BMI.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-08 13:18
    För er som känner er "kränkta" av att inte alternativ under 26 finns kan väl skriva istället för att rösta isf? Finns inte möjlighet att skriva med alla storlekar så jag tog ett ganska brett spann ändå.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken Jeansstorlek har du?
  • Anova
    La Lola skrev 2012-11-08 23:29:39 följande:
    Det är väl ingen tum-storlek? 44 kan man ju köpa på tröjor också tex.

34-56 är standardiserade europeiska storlekar, dvs. bygger inte på tum-måttet.

Jag tror t.ex. att stl 40 är 30".  
  • pluvdo

Du borde nog lära dig vad tecken som < och > betyder innan du försöker dig på att använda dem.
    <35 = lika med eller MINDRE ÄN 35. >26 = lika med eller STÖRRE ÄN 26.
    Men det har säkert folk redan påpekat.

• hannis

30-32" brukar jag köpa. Då väger jag 65-67 kg och är 167 lång.

• tjej87
    pluvdo skrev 2012-11-08 23:59:54 följande:
    Du borde nog lära dig vad tecken som < och > betyder innan du försöker dig på att använda dem.
    <35 = lika med eller MINDRE ÄN 35. >26 = lika med eller STÖRRE ÄN 26.
    Men det har säkert folk redan påpekat.
    Nja, för att vara extra petig så betyder det:
    <35 = Mindre än 35
    >26 = Större än 26

Lika med eller större/mindre än ska ha ett sträck under tecknet också, inte bara vara ett > eller < Flört
  • tjej87

Jag är iaf 168 cm lång, väger runt 80 kg och brukar ha 32" i jeans (med lite stretch, annars 33)

• Celes

Brukar köpa 27", men borde nog ha mindre. De är tajta vid inköpet men för stora efter några dagars användande. 
    164 cm, 56 kg.

• amorvincitomniia

25/26 i midjan och kortast möjliga på längd ;)

är 158 cm lång och väger oftast runt 54 kg lite +/- beroende på dagsform :)

underligt förresten att folk verkar ha sån dålig koll på vanliga jeansstorlekar :S någon skrev att de inte köpte dyra märkesjeans men även åhlens/gina tricot osv har vanliga tumstorlekar på sina jeans

• Majlisen

Mina jeans från lindex köper jag i 25", men annars är det 32 i vanliga byxor. Tänkte mest på diskussionen kring tum.

Sjalbärande vandrande snutte, prettomorsa och amningsmaffioso.
  • pluvdo
    tjej87 skrev 2012-11-09 00:04:40 följande:
    Nja, för att vara extra petig så betyder det:
    <35 = Mindre än 35
    >26 = Större än 26

Lika med eller större/mindre än ska ha ett sträck under tecknet också, inte bara vara ett > eller < Flört
    Ah. Ja, förlåt, du har rätt. Läste den matten för över tio år sedan så jag hade glömt den lilla detaljen. :)
  • Merde
    Apotheosis skrev 2012-11-08 12:46:34 följande:
    Tycker det är en lite konstig omröstning eftersom bara normal till stor finns med. Om man är normalstor eller stor kan man rösta på sin storlek men om man är mindre är medel så kan man bara rösta på mindre än medel men inte på sin exakta storlek. Inga små storlekar finns med utan bara "mindre än 26" och 26 motsvarar väl ungefär S. Det finns rätt många människor som kan bära XS och XXS också. Däremot finns ända upp till 34 med som motsvarar XXL? Fast omröstningen kanske var främst riktad till killar? Annars begriper jag inte varför XL och XXL finns med men inte XS eller XXS.

Här finns en tabell över jeansstorlekar där man ser att 34 i jeansstorlek motsvarar XXL medan 26 motsvarar S:
    xn--klder-p-ntet-hcbhm.com/storlekar.php

Storleksabellen du länkade till stämmer dock inte alls. En storlek 26" motsvarar en svensk storlek 34 (uk 8, us 4), 27" en 34/36, 28" en 36 osv. I Sverige är en Small storlek 36/38 i de flesta fall vilket i tumstorlek motsvarar 28"-30". De flesta svenska klädkedjor har knappt något sortiment under storlek 34 så tycker inte att urvalet var SÅ himla konstigt.
    En amerikansk storlek 0 är sålunda en svensk storlek 30, en fransk 32, en uk 4 och tumstorlek 22".
Svar på tråden Vilken Jeansstorlek har du?