• Flowtex

Vilken Jeansstorlek har du?

Undrar lite över den "genomsnittliga" Jeansstorleken Kommentera gärna med längd/vikt/BMI.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-08 13:18
    För er som känner er "kränkta" av att inte alternativ under 26 finns kan väl skriva istället för att rösta isf? Finns inte möjlighet att skriva med alla storlekar så jag tog ett ganska brett spann ändå.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken Jeansstorlek har du?
  • Flowtex
    Flowtex skrev 2012-11-08 12:30:02 följande:
    Undrar lite över den "genomsnittliga" Jeansstorleken Kommentera gärna med längd/vikt/BMI.
    Börjar med mig själv:
    Jag är 1,74cm/69 kilo = BMI 22 
    Jeansstorlek 29 
  • Lufsan

Hade 27 innan graviditeten. 
    164lång och vägde runt 60kg Vet inte vad det var i BMI. 

En dag i sänder.
  • lightfish
    Flowtex skrev 2012-11-08 12:32:23 följande:
    Börjar med mig själv:
    Jag är 1,74cm/69 kilo = BMI 22 
    Jeansstorlek 29 
    Jag har vägt allt mellan 56 och 70 kg men har aldrig haft mindre än 29 i tum (eller mer än 31)....vilket säger en del om mina höftben.

• Apotheosis

Tycker det är en lite konstig omröstning eftersom bara normal till stor finns med. Om man är normalstor eller stor kan man rösta på sin storlek men om man är mindre är medel så kan man bara rösta på mindre än medel men inte på sin exakta storlek. Inga små storlekar finns med utan bara "mindre än 26" och 26 motsvarar väl ungefär S. Det finns rätt många människor som kan bära XS och XXS också. Däremot finns ända upp till 34 med som motsvarar XXL? Fast omröstningen kanske var främst riktad till killar? Annars begriper jag inte varför XL och XXL finns med men inte XS eller XXS.

Här finns en tabell över jeansstorlekar där man ser att 34 i jeansstorlek motsvarar XXL medan 26 motsvarar S:
    http://xn--klder-p-ntet-hcbhm.com/storlekar.php

• Voluptuous Shalimar
    Apotheosis skrev 2012-11-08 12:46:34 följande:
    Tycker det är en lite konstig omröstning eftersom bara normal till stor finns med. Om man är normalstor eller stor kan man rösta på sin storlek men om man är mindre är medel så kan man bara rösta på mindre än medel men inte på sin exakta storlek. Inga små storlekar finns med utan bara "mindre än 26" och 26 motsvarar väl ungefär S. Det finns rätt många människor som kan bära XS och XXS också. Däremot finns ända upp till 34 med som motsvarar XXL? Fast omröstningen kanske var främst riktad till killar? Annars begriper jag inte varför XL och XXL finns med men inte XS eller XXS.

Här finns en tabell över jeansstorlekar där man ser att 34 i jeansstorlek motsvarar XXL medan 26 motsvarar S:
    xn--klder-p-ntet-hcbhm.com/storlekar.php
    Håller med.
  • solosss

Javadfan jag kan inte ens rösta :( känner mig kränkt haha

strlk 24 

• Duckan

155 cm, vikt ca 52-53 kg (vågar inte väga mig längre) och än kommer jag i mina gamla 26:or. Dock är det tajt och  magen ligger som en deg ovanpå linningen. Vägrar köpa nya för jag ska ner i vikt.

• annca

Den tabellen verkar lite undlig tycker jag... för XXL har jag aldrig någonsin behövt köpa, än mindre XXXL(! ) och mitt midjemått är nånstanns varierande med dagsformen 85-90cm... (L-)XL snarare. Och 44, inte 46 eller 50-storlekar!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Vilken Jeansstorlek har du?