madeleine82 skrev 2012-11-08 23:40:22 följande:
Nä jag trivdes inte. Stressigt och man luktade alltid så illa och de var så halt på golvet. Stog bara i kassan.
Ojdå - varför är golvet halt ?

Anova skrev 2012-11-08 23:42:56 följande:
Jag hatade stället!! Jag har jobbat inom restaurang/caféverksamhet sedan jag gick i 8an är idag 34 och gör det fortfarande och har verkligen gillat det förutom den tiden jag jobbade på McD.
Dels berodde det väl på arbetslaget, jag avskydde min arbetsledare och dels tyckte jag att det var förjäkligt med alla regler kring hur saker och ting skulle göra. Effektivitetsförbättringar var inte välkomna. Man skulle helt enkelt jobba på och hålla käften så var det i alla fall på min restaurang. Min arbetsledare tyckte att det var mycket bättre att räkna pengar (dvs sitta och prata med sin flickvän på telefon) istället för att hjälpa till och städa.
Jag stod mest i köket, en helt okej arbetssyssla, speciellt då det var mycket folk. Vissa kvällar fanns det nästan inga gäster och då fick man sysselsätta sig med annat. Visst är det ett stressfyllt arbete, så är de flesta inom restaurang, men det klarar nog de flesta. Det jag hade svårt med var att jobba skift som jag gjorde, jag bytte från nattskift till dagskift varje vecka och till slut blev det omöjligt för mig att sova något öht. (idag jobbar jag fortfarande nätter och dagar fast på två olika jobb). Så se till att du får någolunda schema.
Med den erfarenheten jag har så tycker jag att man ska välja en "vanlig restaurang" framför McDonalds. Dels för att du troligtvis (om du har bra arbetsgivare) kommer få en del värdefull utbildning (t.ex. alkoholutbildning) och dels för att du troligsvis får ett mer omväxlande arbete.
Woahh okej, låter som om du fick en mindre trevlig erfarenhet av jobbet!!
Tänker mest eftersom din arbetsledare inte verkade så vettig ... skulle också blivit arg om nån slappade på det sättet.
Kan förstå att det är drygt att inga effektivitetsförbättringar accepteras, men det känns som om det är likadant i många andra branscher. Jag vill typ bara jobba där för det känns som jag har en bra chans att få jobb där, att det ger helt okej lön (för mig) - och
framförallt att det inte verkar kräva överdrivet mycket meriter!
Jag har i nuläget ingen kassavana och ingen erfarenhet av restaurangbranschen - och då känns det som om det skulle vara väldigt svårt för mig att bli anställd på restaurang direkt!
Enligt en kompis till mig som jobbar på Mcdonalds så är det ens kollegor som gör jobbet kul. Skär det sig med kollegorna så förstår jag att det är mindre roligt ... men kanske uthärdligt ändå.
Kan man påverka sitt schema på ngt sätt så man ej byter pass såsom du gjorde ?
Jag skulle nog få panik av att inte kunna sova eftersom jag redan har sömnproblem