• Zeus

Hur lagar du mat?

Hej!

Tanken bara slog mig nyss, jag själv lagar sällan mat (bor själv så klart..) 
    När och om jag lagar mat brukar det bli typ spagetti och köttfärssås, potatismos och fiskpinnar eller typ lövbiff och pommes eller något åt det hållet. Jag lagar enbart på helgen när jag gör det....

Dagtid äter jag på restaurang varje dag som det är nu, så kosten i sig är inget problem men det är faktiskt svårt att krypa under stolen med att hemlagat faktiskt oftast blir godare. Det finns naturligtvis rätter som hör till undantagen...

Hur som helst det jag kom på var att jag kan egentligen inte speciellt många rätter och då slog mig tanken hur f-n gör alla andra här ute i samhället? Äter man samma sak vecka ut och vecka in? Följer vissa en matlagningsbok från sida 1 till sista sidan? Improviseras det hej vilt i stugorna? Jag bara spånar lite generellt och om någon har lite tips på relativt enkla rätter som är goda så får gärna sådana skrivas också. 

Blixtar och dunder.... Magiska under....
  • Svar på tråden Hur lagar du mat?
  • Zeus
    FlitigaLis skrev 2012-11-08 21:04:50 följande:
    Koka ihop-appen kan jag tipsa om!
    Tack för tipset!
  • Zeus

Det är ganska spännande hur man lyckas bygga upp ett sådant förråd med rätter egentligen, ju mer jag tänker på det ju tydligare blir det att jag kan f-n ingenting i köket =)
    Ganska märkligt med tanke på att jag nog ätit det mesta men jag kan inte komma på en enda rätt utanför de jag listade i ursprungsposten. Eller jo jag kan ju komma på sådant som ärtsoppa osv medans jag äter det så känns det ändå som om man ställer sig och lagar mat så gör man inte en rätt som man kan köpa färdig för typ 8 kr och bara värma.

Det är intressant att se hur detta i-lands problem tacklas av flertalet här i allafall  

• Zeus

Tack för alla tips!

• Zeus

Mycket spännande hur olika vanorna ändå verkar vara, det är inspirerande. 

Svar på tråden Hur lagar du mat?